بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم»از سوی مر برای امدادرسانی به غزه-راهبرد معاصر

بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم»از سوی مر برای امدادرسانی به غزه

مقامات دولت مصر در پی رایزنی این کشور با کاخ سفید از بازگشایی موقت گذرگاه «کرم ابوسالم» برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه موافقت کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه تلاش‌ها برای تسریع در امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه، قاهره از بازگشایی یک گذرگاه برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم غزه خبر داد.

 

در همین ارتباط، پایگاه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد که رؤسای جمهور آمریکا و مصر در یک گفت‌وگوی تلفنی امروز با تسهیل ارسال کمک‌های انسانی به نیروهای سازمان ملل در غزه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» موافقت کردند.

 

در جریان این گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور درباره کمبودهای شدید در غزه از جمله سوخت برای بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها نیز رایزنی کردند.

 

در همین راستا، تشکیلات خودگردان فلسطین عصر روز جمعه اعلام کرد که مقامات دولت مصر از بازگشایی موقت گذرگاه کرم ابوسالم در پی رایزنی این کشور با کاخ سفید برای ارسال کمک‌های انسانی موافقت کرده است.

 

گفتنی است که در جریان گفت‌وگوی تلفنی عبدالفتاح السیسی و بایدن هر دو بر تعهدشان به راهکار «دودولتی» تأکید کرده و هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین اصلی‌شان را رد کردند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده