تاکید گانتز بر تداوم حملات علیه غزه-راهبرد معاصر

تاکید گانتز بر تداوم حملات علیه غزه

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر ادامه نسل کشی فلسطینیان در غزه تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات ارشد صهیونیست گرچه دارای اختلافات عمیق درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات هستند، اما زمانی که پای توحش علیه فلسطینیان و ادامه نسل کشی آنان به میان می‌آید، با یکدیگر متحد بوده و مواضع واحدی را اتخاذ می‌کنند. مقابله با رای دیوان کیفری بین المللی یکی از همین موارد است که باعث نزدیکی مقامات صهیونیست به یکدیگر شده است.  

 

به گزارش الجزیره، بنی گانتز، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که اقبال عمومی بالایی برای جانشینی نتانیاهو در انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی دارد، امروز (جمعه) به رای دیوان بین المللی دادگستری حمله کرده و درخواست برای توقف عملیات در رفح را رد کرد.  

 

وی در این زمینه گفت: اسرائیل پس از اقدامات فلسطینیان در کشتار وحشیانه علیه ما و به اسارت درآمدن شهروندانمان که همراه با شلیک راکت به شهر‌های ما صورت گرفت کارزار عادلانه دفاع از خود را در غزه آغاز کرد.  

 

گانتز با رد درخواست دیوان کیفری بین المللی برای توقف جنگ در رفح تاکید کرد: اسرائیل متعهد به ادامه جنگ برای بازگرداندن اسرای ما به خانه است. ما برای تضمین امنیت شهروندانمان در هر زمان و مکانی که نیاز باشد از جمله در رفح دست به کار می‌شویم.  

 

این وزیر صهیونیست خاطر نشان کرد: ما در هرجایی که بتوانیم وارد عمل شده و مطابق با قوانین بین المللی به کارزار خود ادامه می‌دهیم و در عین حال تا حد ممکن از جان غیرنظامیان محافظت می‌کنیم. حفاظت از جان غیرنظامیان نه بخاطر فرامین دادگاه بین المللی دادگستری بلکه به دلیل شخصیتی است که ما داریم و ارزش‌هایی است که از آن دفاع می‌کنیم.  

 

رژیم صهیونیستی براساس شخصیت و ارزش‌هایی که از آن دفاع می‌کند، از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی را به قتل رسانده و ۲ میلیون فلسطینی را در این باریکه آواره ساخته است. بیش از نیمی از زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی فلسطینی در غزه اکنون به دلیل بمباران صهیونیست‌ها آسیب دیده و برآورد می‌شود هزینه خسارت‌ها به این باریکه بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار می‌شود. / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده