سه‌گانه راهبرد مجلس دوازدهم-راهبرد معاصر

سه‌گانه راهبرد مجلس دوازدهم

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با نگارش یادداشتی به بیان راهبردهای سه‌گانه ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛   عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان طی یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به راهبردهای 3گانه ترسیم شده توسط رهبر انقلاب برای مجلس دوازدهم  با عنوان «سه‌گانه راهبرد شورای دوازدهم» نوشت:

 

پیام مقام معظم رهبری به مجلس دوازدهم دربرگیرنده سه رکن مهم شامل سلوک فردی، رویکرد جمعی و نگاه کلان به امور کشور بود. شاخص‌های سلوک فردی؛ آرامش بخش بودن، امیدآفرینی و دعوت به همدلی است.

 

شاخص‌های جمعی؛ دربرگیرنده تلاش برای خروج قانونگذاری و نظارت از تلاطم، آشفتگی و رکود و نیز تعامل همدلانه با قوای دیگر و رفتار صحیح و صبورانه در درون قوه مقننه است و بالاخره شاخص نگاه کلان؛ توجه به منافع ملی است که پیگیری امور باید از این رهگذر به انجام برسد.

 

اشاره به سوگند نمایندگان در روز اول مجلس حکایت از جایگاه خطیر آن در اصل 67 قانون اساسی دارد که علاوه بر مسئولیت‌آور بودن در دنیا و آخرت، می‌تواند به مثابه نقشه راهی باشد در دوران نمایندگی و تعهد به آن تضمینی است برای تحقق راهبردهای سه‌گانه در دوره زودگذر چهار ساله مجلس دوازدهم.

 

 دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 7 خرداد) با برگزاری مراسم افتتاحیه، رسما آغاز به کار کرد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده