مخبر: شهید رئیسی اداره کشور را منوط به خارج نمی‌کرد-راهبرد معاصر

مخبر: شهید رئیسی اداره کشور را منوط به خارج نمی‌کرد

کفیل ریاست جمهوری در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. از مسائل بین‌المللی هم غافل نبود ولی اداره‌ کشور را منوط به آن نمی‌کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۶۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری درمراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در دو فصل به صورت مختصر مطالبی می گویم ضمن تبریک به نمایندگان منتخب و افتتاح دوره دوازدهم مجلس شورای این شکرگذاری را به درگاه خداوند داریم که به فرموده رهبر انقلاب تا ولایت فقیه است کشور آسیبی نمی بیند.


وی افزود: در این چند روزه به این بیان امام رسیدیم که کلیدی ترین فرد کشور را از دست دادیم اما مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وقت شروع به کار کردند و آن فرمایش رهبر انقلاب که گفتند که هیچ برنامه ای نباید به تأخیر بیفتد، اجرایی شد و جا دارد نعمت رهبری و مردم گوش به فرمان رهبری که حضور آنها مشکل گشای ما با تدبیر رهبری است، خدا را شکر کنیم. قام معظم رهبری فرمودند کارهای اداری کشور با هیچ خللی مواجه نشود و برنامه‌ای به تأخیر نیفتد. نعمت رهبری و مردم وفاداری که گوش به فرمان رهبری هستند و سرمایه اصلی کشور مردم هستند.


سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: آنچه در این چند روزه حس کردم هیچ عملی صالحی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست، آیت الله رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می کرد؛ اعتقاد به چارچوب های جدی نظام اسلامی داشت و با تمام وجود به ارزش های انقلاب ایمان داشت به حفظ خطوط قرمز نظام ایمان داشت و اینها در توفیقش مؤثر بود نکته بارز دیگر ایشان خستگی ناپذیری بود گاهی ساعت ۳ نیمه شب از سفر خارجی به تهران می آمد و ساعت ۶ صبح وارد جلسه می شد./ فارس


وی افزود: خیلی اوقات شهید رئیسی از برخی مسائل ناراحت می‌شد اما سخنی نمی‌گفت چون معتقد بود ممکن است موجب ناراحتی رهبرانقلاب شود. شهید رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی خارج کرده بود و با تمام قدرت از ساده‌زیستی خود مراقبت می‌کرد. او به چارچوب‌های نظام اسلامی با تمام وجود ایمان داشت. 
مخبر تاکید کرد:  اگر دولت شهید رئیسی تا پایان دوره‌اش ادامه داشت، ساخت حداقل ۴ میلیون مسکن شروع شده بود.
سرپرست ریاست جمهوری عنوان کرد: ایشان روحیه خستگی‌ناپذیری داشت و بعضی اوقات ساعت نیمه‌ی شب بعد از بازگشت سفرهای سنگین خارجی، قرار جلسه‌ی فردای آن‌روز اول‌وقت را تعیین می‌کرد.  شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست که مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. ما از مسائل بین‌المللی غافل نبودیم ولی اداره‌ی کشور را منوط به آن نمی‌کرد.
وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در اداره کشور مؤثر بود این بود که ایشان اعتقاد به ظرفیت های کشور داشت و معتقد بود مسائل کشور با ظرفیت های موجود قابل حل است و همینگونه هم شد ما هیچ گاه از مسائل بین المللی غافل نبودیم اما اداره کشور را منوط به مسائل بیرونی نکرد؛ هر مشکلی پیش می آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود مردم داری و عشق به مردم از مسائل بارز ایشان بود؛ هر سفری که می رفت، حتما به یک نقطه بسیار محروم آن منطقه سر می زد؛ هر استانی می رفت، اولین سؤالش این بود که محروم ترین نقطه این استان کجاست؟ می گفتند فلان منطقه است بعد به آقای منصوری می گفت قراری بگذاریم و به این نقطه برویم راحت با مردم تعامل داشت و گفتگو می کرد.
مخبر تاکید کرد: در ابتدای شروع دولت با مشکلات فوق العاده زیادی روبه رو بودیم وضعیت درآمدهایمان در حداقل خود بود؛ فروش نفت در حداقل حالت بود روزی 700 نفر از کرونا فوت می کردند؛ همه یادشان هست که چه قدر فوتی کرونا داشتیم؛ بیمار در آی سی یو بود و خانواده اش جرأت نمی کرد از پشت شیشه، بیمارش را ملاقات کند وقتی هم که فوت می کرد، 100 متری پیکر متوفی می ماندند و با طنابی او را دفن می کردند باز نعمت وجود طلبه های جهادی به داد مردم رسید و این موضوع را شکستند که متوفیان کرونا با آن وضعیت دفن شوند بازار تعطیل بود مردم مضطرب بودند.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: وضعیت تورم و عدم دسترسی به پول هایمان در خارج کشور را داشتیم؛ همان 300 - 400 هزار بشکه ای هم که می فروختیم پولش برنمی گشت و ریالش را اینجا خرج می کردیم که مسأله تورم هم جای خود دارد.
وی افزود:  الحمدلله این وضعیت در 1400 را پشت سر گذاشتیم وقتی به 1401 رسیدیم فکر می کردیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت چون وضعیت درآمدهایمان سامان گرفته بود و فروش نفت ساماندهی شده بود ذخایرمان که فوق العاده نگران کننده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود فکر می کردیم 1401 وضعیت مناسبی داشته باشیم اما در آن سال هم در بین الملل و هم در داخل با حوادث گسترده ای مواجه شدیم و واقعا شرایط سختی برای ما ایجاد کردند در آذر 1401 متمرکز شدن دشمن روی دو مطلب بود یکی ارز بود و دیگری اینکه به پولهایمان دسترسی پیدا نکنیم.
مخبر تاکید کرد: برخی اوقات رئیس بانک مرکزی به کشوری می رفت مسأله را حل می کرد و صورت جلسه امضا می شد و قرارداد می بست اما 24 ساعت بعد طرف هایمان به آنجا می رفتند و همه را لغو می کردند در برخی از این کشورها قرار و مدار گذاشتیم، 24 ساعته رفتند و رئیس بانک مرکزی آن کشور را برکنار کردند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده