کلاهبرداری از شهروندان با وسوسه چمدان یک میلیون دلاری!-راهبرد معاصر

کلاهبرداری از شهروندان با وسوسه چمدان یک میلیون دلاری!

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند ارسال ارثیه یک میلیون دلاری، ۹۲۰ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار احمد نگهبان اظهارداشت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از یک شهروند در فضای مجازی، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که خانمی ۲۷ ساله است مشخص شد فردی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی قربانی پیامی با این عنوان که فردی ایرانی در انگلیس فوت شده و این فرد فرزندی ندارد و وصیت کرده ارثیه یک میلیون دلاری وی به مردم مستضعف سرزمینش برسد.

سردار نگهبان گفت: متهم به کلاهبرداری با ارسال تصاویری از چمدان حاوی یک میلیون دلار و ارسال تعدادی عکس از کیف و کفش‌های برند به عنوان هدیه، به این فرد اعتماد کرده و بابت هزینه‌های ارسال چمدان دلار از دبی به ایران و هزینه‌های ترخیص مرسوله طی ۳ مرحله مبلغ ۹۲۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی فرد کلاهبردار منتقل ولی خبری از چمدان یک میلیون دلاری نشده و فرد کلاهبردار تماسش را پاسخگو نیست.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های به جامانده حساب مقصد را بلافاصله شناسایی و مسدود و متهم را با نیابت قضائی در یکی از استان‌های غربی کشور ردزنی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عودت تمامی وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده