ویرانی‌های شمال سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات حزب‌الله-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ویرانی‌های شمال سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات حزب‌الله

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گزارشی از ویرانی‌های جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی در نتیجه عملیات پشتیبانی حزب الله لبنان در جنگ غزه را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی به بررسی آماری خسارت‌های ناشی از حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان که عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی را بعد از آغاز تهاجم فراگیر این رژیم به غزه شروع کرده بود، منتشر کرد.

 

در این گزارش البته سعی شده است آمار و اطلاعات مربوط به تخریب زیرساخت‌های نظامی و اطلاعاتی در شمال سرزمین‌های اشغالی که هدف عمده حملات نیروهای مقاومت لبنان بوده، نادیده گرفته شود.

 

بر اساس این گزارش ۹۳۰ منزل و ساختمان مربوط به رژیم صهیونیستی در۸۶ منطقه صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات حزب‌الله خسارت دیده‌اند.

 

در این بیانیه به منطقه المنارة به عنوان یکی از بیشترین مناطق خسارت دیده از این حملات اشاره و تاکید شده است که از مجموعه ۱۵۵ واحد مسکونی در المناره، ۱۳۰ منزل منهدم شده است.

 

این گزارش می‌افزاید که ۱۲۴ منزل در شهرک صهیونیستی کریات شمونه نیز از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی آسیب دیده است.

 

حزب الله لبنان طی ماه‌های اولیه، عملیات خود را تنها منحصر به مناطق نظامی و امنیتی می‌کرد، اما بعد از حملات کور دشمن صهیونیستی به شهروندان و غیرنظامیان در جنوب لبنان و شهادت صدها نفر از لبنانی‌ها، مناطق مسکونی در شمال سرزمین‌های اشغالی را که در نتیجه فرار صهیونیست‌ها خالی از سکنه شده نیز هدف قرار داده است. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده