اشغالگران به گورستان‌های رفح هم رحم نکردند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اشغالگران به گورستان‌های رفح هم رحم نکردند

حملات وحشیانه اشغالگران در سراسر نوار غزه همچنان ادامه دارد و شب گذشته و بامداد امروز مرکز و شمال و جنوب غزه به ویژه شهر رفح شاهد حملات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها بود و نیروهای دشمن حتی به قبرستان‌های رفح هم رحم نکردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که صهیونیست‌ها همچنان به حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند این منطقه طی چند شب گذشته شاهد بمباران‌های جنون آمیز و مستمر ارتش اشغالگر بود، به ویژه شهر رفح در جنوب نوار غزه که شب‌های بسیار سختی را سپری کرده است؛ جایی که آوارگان غیرنظامی تبدیل به هدف اصلی اشغالگران در رفح شده‌اند.

 

حملات جنون آمیز صهیونیست‌ها به رفح

با ادامه بمباران‌ها و حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش اشغالگر آوارگان به ویژه در غرب رفح وضعیت هولناکی دارند و بسیار وحشت زده هستند.

 

منابع میدانی گزارش دادند که طی شب گذشته و بامداد امروز، یک کوادکوپتر ارتش صهیونیستی منطقه نزدیک به بیمارستان اماراتی در غرب رفح را هدف قرار داد و همزمان با آن حملات توپخانه‌ای بسیار خشونت آمیز این ارتش هم ادامه داشت.

 

هواپیماهای دشمن صهیونیستی همچنین خبرنگاران حاضر در غرب رفح و آوارگانی که قصد فرار داشتند را نیز هدف قرار دادند. در همین حال اشغالگران به روی تمام افرادی که در جنوب و غرب رفح در حال فرار بودند به ویژه از منطقه الطیاره به سمت شرق، تا اطراف زعرب، خیابان قدس، خیابان امتداد زعرب، خیابان الزر، محله طباسی، بریکه، زعرب، فوگو، حجازی، بانک فلسطین ، آتش گشودند و آنها را هدف تیراندازی قرار دادند.

 

همزمان با آن کوادکوپترهای ارتش اشغالگر در کنار نیروی توپخانه‌ای این رژیم به خانه‌های فلسطینی‌ها در غرب رفح حمله کردند. اشغالگران حتی به گورستان‌ها نیز رحم نکردند و نظامیان این رژیم به قبرستان زعرب در غرب شهر رفح یورش بردند و اقدام به نبش قبور کردند و بسیاری از خانواده‌ها را در منطقه زعرب و اطراف آن محاصره کردند، در حالی که هیچکس نمی‌توانست برای نجات این افراد به آنها نزدیک شود و شمار زیادی از غیرنظامیان در چندین منزل مسکونی در اثر حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

 

همچنین توپخانه ارتش صهیونیستی محله تل السلطان در غرب رفح را در حمله وحشیانه هدف قرار داد. حملات هوایی رژیم صهیونیستی به آمبولانس‌ها اعضای تیم‌های دفاع مدنی در نزدیکی ایستگاه پلیس تل السلطان ادامه داشت و همزمان با آن اشغالگران بیمارستان اندونزی را نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

 

نیروهای صهیونیست از بالای درمانگاه تل السلطان که کادر پزشکی را در آنجا به همراه بیش از 70 آواره محاصره کرده بودند، تیراندازی کردند.

 

اشغالگران همچنین چادرهای آوارگان را در دروازه «پادگان آژانس» در تل السلطان هدف قرار دادند که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شد. همچنین در نتیجه حملات شدید توپخانه‌ای که این محله را هدف قرار داده بود، در ساختمان مسکونی ابومرقه و گلخانه‌های کشاورزی مجاور آتش سوزی رخ داد.

 

آوارگی گسترده فلسطینی‌ها از رفح به خان یونس

در نتیجه بمباران هوایی و حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن خانه‌ها در مناطق مختلف غرب رفح تعداد زیادی از فلسطینیان در این منطقه مجبور به فرار و آوارگی شدند و این در حالی است که شمار زیادی از آنها بارها از مناطق مختلف غزه آواره شده‌اند.

 

در همین زمینه تعداد زیادی از آوارگان در غرب رفح مجبور شدند به سمت منطقه المواصی و خان یونس فرار کنند.

 

این در حالی است که بالگردهای رژیم اشغالگر حملات سنگینی علیه مناطق شرقی و جنوب شرقی رفح انجام دادند. اشغالگران به سمت محله برزیل در شرق رفح آتش گشودند و چندین اردوگاه را در مرکز این شهر هدف قرار دادند.

 

علاوه بر آن اشغالگران به سمت شرق استان خان یونس نیز حملات خشونت آمیزی انجام دادند.

 

درگیری شدید در رفح

همزمان با حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غرب رفح درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در نزدیکی میدان زعرب رخ داد.

 

در مرکز شهر نیز درگیری‌های خشونت آمیزی به ویژه در اطراف مسجد العوده اتفاق افتاد.

 

از طرف دیگر حملات هوایی جنون آمیز ارتش صهیونیستی به مرکز نوار غزه هم کشیده شد و طبق معمول غیرنظامیان هدف اصلی حملات ارتش اشغالگر بودند.

 

اشغالگران اردوگاه النصیرات، شرق اردوگاه البریج و المغازی را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند و کوادکوپترهای ارتش صهیونیستی به شکل گسترده در آسمان این مناطق به پرواز درآمدند.

 

در محله الدرج در مرکز نوار غزه نیز نیروهای اشغالگر یک ساختمان مسکونی را هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد.

 

ارتش اشغالگر همچنین شهر الزوایده و شرق دیرالبلح و شرق محله الزیتون را نیز هدف قرار داد.

 

حملات جنون آمیز صهیونیست‌ها در شمال غزه

همین صحنه‌های حملات دیوانه وار ارتش صهیونیستی در شمال نوار غزه نیز تکرار شد.

 

در جبالیا نیروهای اشغالگر چندین ساختمان مسکونی را منفجر کردند و جنگنده‌های این رژیم نیز حملات خشونت آمیزی را انجام داده و کوادکوپترها همچنان در حال شلیک به مواضع غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی بودند.

 

ارتش اشغالگر همچنین منطقه بیت حانون را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در جریان آن شماری از غیرنظامیان شهید و زخمی شدند.

 

این حملات در بیت لاهیا نیز ادامه داشت./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده