ایرلند هم رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناخت-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ایرلند هم رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

دولت ایرلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و روابط دیپلماتیک کاملی با این کشور برقرار می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، پس از اسپانیا دولت ایرلند هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و روابط دیپلماتیک کاملی با این کشور برقرار می‌کند.

 

در بیانیه دولت ایرلند آمده است که «به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین و برقراری روابط دیپلماتیک کامل بین دوبلین و رام‌الله را اعلام می‌کنیم.»

 

دولت ایرلند همچنین تأکید کرد که به‌زودی یک سفیر را در کشور فلسطین تعیین خواهد کرد.

 

ساعاتی پیش «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا طی سخنانی به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از سوی مادرید را به طور رسمی اعلام کرد.

 

سانچز در این سخنرانی گفت: اسپانیا به بیش از ۱۴۰ کشوری می‌پیوندد که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند.

 

وی افزود: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین نه تنها یک ضرورت تاریخی، بلکه راهی برای رسیدن به صلح است. دیدگاه ما در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین مطابق با قطعنامه های سازمان ملل و موضع اتحادیه اروپا است.

 

سانچز ادامه داد: تصمیم ما برای به‌رسمیت شناختن فلسطین اقدامی علیه اسرائیل یا در حمایت از حماس نیست. ما هیچ تغییری را در مرزهای ۱۹۶۷ بدون توافق اسرائیلی ها و فلسطینی ها به رسمیت نمی شناسیم. ما خواستار آتش بس هستیم و از کشور فلسطین که شریک صلح خواهد بود، حمایت خواهیم کرد.

 

نخست وزیر اسپانیا خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین گامی تاریخی است که به فلسطینی ها و اسرائیلی ها اجازه می دهد به صلح برسند. تنها راه صلح، راه حل دو کشوری است. ما به تلاش ها برای بازگرداندن کشور فلسطین به مجامع بین المللی کمک خواهیم کرد.

 

پدرو سانچز همچنین گفت: اولویت کنونی، پایان دادن به بحران بی‌سابقه غزه است و گذرگاه‌ها باید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه باز شوند. باید فوراً به تشدید بحران در نوار غزه پایان دهیم و آتش‌بس برقرار کنیم. ما متعهد به امنیت در منطقه هستیم و با کشورهای عربی برای برگزاری کنفرانس صلح همکاری خواهیم کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده