آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه

مسئول ستاد مدینه از ورود بیش از ۳۰ هزار زائر به مدینه خبر داد و گفت: از این جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر در این شهر حضور دارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی اصغری با اشاره به آخرین تحولات زیرساختی در مدینه و ارائه آماری از عملیات حج ۱۴۰۳ اظهار کرد: شمار زائرانی که از ابتدای عملیات حج ۱۴۰۳ وارد شهر پیامبر (ص) شده‌اند تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۱۴۰ نفر در قالب ۲۱۸ کاروان است که با ۱۳۱ پرواز فرایند انتقال آنها انجام شده است.

او در ادامه تعداد زائران حاضر در مدینه را ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۲۴ هزار زائر تاکنون به زیارت روضه پیامبر (ص) مشرف شده‌اند و ۲۶ هزار نفر هم از فرصت زیارت دوره استفاده کرده‌اند. همچنین برای زائرانی که به مدینه مشرف شده‌اند تاکنون بیش از ۳۴۸ هزار پرس غذا در دو آشپزخانه «الاقلیمیه» و «خمری» طبخ و توزیع شده است.

مسئول ستاد مدینه ادامه داد: تا کنون حدود ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر در مدینه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

اصغری با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ زائر پس از پنج روز اقامت در مدینه، در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع‌السیر از مدینه منوره به مکه منتقل شده‌اند، افزود: به کارگیری قطار سریع‌السیر یک فرصت بسیار خوب است، که مدت زمان جابجایی زائران را به حدود دو ساعت تقلیل داده و این اقدام امنیت، آرامش و سرعت را با خود به ارمغان آورده است. در دوره‌های قبل که این جابجایی با اتوبوس انجام می‌شد، علاوه‌بر احتمال مخاطرات جانی برای زائران، با مشکلاتی از جمله خستگی، سرگردانی و تأخیر در رسیدن به مکه روبرو بودیم. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده