بهره برداری از ۱۵هزار واحد نوسازی شده مسکن در محله تهرانسر-راهبرد معاصر

بهره برداری از ۱۵هزار واحد نوسازی شده مسکن در محله تهرانسر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فردا ۱۵هزار واحد نوسازی شده مسکن در محله تهرانسر در قالب نهضت ملی مسکن به بهره برداری می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۳۹

به گزارش راهبربد معاصر؛ ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه  فردا عملیات اجرایی ٢٠٠ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران  استفاده از اراضی ناکارآمد با تامین خدمات لازم و اجرای شعار سال ١۴٠٣ آغاز می‌شود گفت:  همزمان با این پروژه‌ بهرداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده شهر تهران فردا با حضور مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه وشهرسازی انجام می شود.

وی ادامه داد: افتتاح ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهر تهران که بعد از اعمال مشوق‌ها و صدور پروانه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند در پروژه محله الگوی ۶٠ هکتاری تهرانسر برگزار خواهد شد.  

او اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن با هدف توسعه شهری در تفاهمی مشترک با شهرداری تهران و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) طراحی و اجرای محله الگو را با تاکید بر معماری ایرانی-اسلامی در منطقه ۲۱ تهران و تهرانسر با ظرفیت ۱۲ هزار نفر به اتمام رساند.

مالکی بیان کرد: در طراحی این محله‌ الگو و برای رفع همه‌جانبه نیازهای شهروندان و ساکنان این محله سرانه‌های خدماتی تامین شده و رویکرد این محله شامل شهر دوستدار محیط زیست است.

او افزود: در تامین سرانه‌های مختلف این محله، ۵۰ هزار متر مربع کاربری فضای سبز و بوستان‌های محله، ۳۳ هزار متر مربع کاربری فضای آموزشی، ۱۸ هزار مترمربع کاربری فضاهای ورزشی، ۱۷ هزار مترمربع کاربری محیط‌های درمانی و ۱۰ هزار متر مربع فضای فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در مناطق ۱۷ و۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک وجود دارد که عموما ریز دانه هستند و در سالیان طولانی امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که‌در ماه گذشته  همزمان بازدید  آقای رئیسی و وزیر راه و شهرسازی این امکان در حال تحقق است تا نوسازی واحدهای فرسوده این مناطق در فرآیند اجرا قرار بگیرد.

وی توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند./باشگاه خبرنگاران جوان 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده