کافه سگ‌ها در تهران با دستور قضایی پلمب شد-راهبرد معاصر

کافه سگ‌ها در تهران با دستور قضایی پلمب شد

به دنبال انتشار کلیپی از تبلیغ عجیب کافه‌ای در پایتخت که به کافه سگ‌ها معروف است، این کافه با دستور قضایی پلمب شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روز‌های گذشته انتشار یک کلیپ تبلیغاتی عجیب در فضای مجازی، موجب شد تا پای پلیس و دستگاه قضایی به این ماجرا باز شود.

ماجرا از این قرار بود که یک بلاگر در اینستاگرام فیلمی از تبلیغ یک کافه عجیب منتشر کرد که بازدید و البته واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. در این فیلم کافه‌ای به نام کافه سگ‌ها به نمایش گذاشته بود و با این جملات شروع می‌شد: «آیا می‌دانستید در تهران ما، کافه‌ای داریم به نام کافه سگ ها! امروز آمده‌ایم ساران‌پت در بلوار اندرزگو، معروف به کافه سگ‌ها.» در ادامه فیلم، این بلاگر وارد کافه مورد نظر شده و جا‌های مختلف آنجا را به نمایش می‌گذارد. داخل کافه، یک استخر دیده می‌شود که سگ‌ها داخل آن شنا و بازی می‌کنند. حتی در آن فروشگاهی برای فروش لوازم مورد نیاز برای سگ‌ها نیز به چشم می‌خورد.

به دنبال واکنش گسترده کاربران فضای مجازی به این کلیپ، در روز ششم اردیبهشت ماه، ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات فاتب به این مرکز مراجعه کردند. پس از بازدید ماموران اماکن، غیر قانونی بودن فعالیت این مجموعه تایید و مستندات لازم جمع آوری شد. در گام بعدی ماموران از مقام قضایی مجوز پلمپ مجموعه را گرفتند و صبح هفتم خرداد ماه این مجموعه پلمپ شد.

سرهنگ علی رفیعی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات فاتب به خبرنگار همشهری گفت: صاحب این مجموعه، خانم جوانی بود که برای وی قرار قانونی صادر شده است.

وی ادامه داد: جواز مجموعه، تالار پذیرایی بود، یعنی صاحب آنجا از اتحادیه مجوز تالار خدمات پذیرایی را داشت، اما ظاهرا، می‌خواست کار خاصی انجام دهد و از مشتریان خود که سگ داشتند، پول کلانی بگیرد. به همین دلیل از یک بلاگر خواسته بود تا برای وی تبلیغات انجام بدهد.

به گفته وی، بسیاری از تالار‌ها مجوز ورود حیوانات را ندارند و معمولا اعلام می‌کنند که ورود حیوانات خانگی به اماکن عمومی پذیرایی ممنوع است، اما کارکنان این مجموعه برای جذب مشتری و به دست آوردن پول زیاد، تصمیم گرفته بودند تا محلی برای بازی و تفریح سگ‌ها راه اندازی کنند که این کار را به صورت غیرقانونی انجام داده بودند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات فاتب در ادامه گفت: متاسفانه در مرکز مورد نظر، خانم‌ها کشف حجاب کرده و شئونات اسلامی را رعایت نکرده بودند.

سرهنگ رفیعی در ادامه گفت: تحقیقات در این پرونده از سوی مقام قضایی ادامه دارد. / همشهری

کلمات کلیدی: سگ کافه پلمب
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار