مرگ کودک ۱۰ ساله بر اثر سگ گزیدگی در مشهد-راهبرد معاصر

مرگ کودک ۱۰ ساله بر اثر سگ گزیدگی در مشهد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرگ یک نوجوان ۱۰ ساله بر اثر ابتلا به هاری ناشی از سگ گزیدگی در مشهد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد پهلوان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: چند هفته قبل یک کودک ۱۰ ساله که همراه با خانواده اش از استان‌های دیگر به مشهد مهاجرت کرده بود در اطراف مشهد دچار سگ گزیدگی شد. وی افزود: متاسفانه این نوجوان بعد از سگ گزیدگی برای واکسیناسیون و سرم تراپی به مراکز درمانی مراجعه نکرد.

این نوجوان در روز گذشته در حالی که علائم ابتلا به هاری در او نمایان شده بود به بیمارستان مراجعه کرد، اما متاسفانه وقتی علائم هاری بروز پیدا کند امکان درمان فرد مبتلا به حداقل می‌رسد. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که پس از هرنوع حیوان گزیدگی باید به سرعت به مراکز درمانی مراجعه شود، گفت: متاسفانه اخیرا به دلیل افزایش جمعیت سگ‌ها در شهر‌ها و ییلاقات، بیماری هاری افزایش پیدا کرده است.

در مشهد ۵ مرکز سگ گزیدگی داریم و مردم باید بدانند ابتلا به هاری فقط از طریق گزش سگ‌ها نیست و در هر نوع حیوان گزیدگی امکان ابتلا به هاری وجود دارد. وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سگی که این نوجوان را گزیده سگ ولگرد نبوده، اما به خاطر گردش حیوانات در طبیعت امکان ابتلای آن‌ها به هاری وجود دارد.

این سگ هم قبلا به این بیماری مبتلا شده بود و نوجوان ۱۰ ساله مشهدی را روز گذشته به کام مرگ کشاند.

این حادثه تلخ در حالی است که طی هفته‌های گذشته، سگ گزیدگی و ابتلا به هاری در چند شهر دیگر کشورمان خبرساز شده است. به عنوان مثال، سه شنبه هفته جاری نیز یک کودک به علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از سگ گزیدگی در نکا جان باخت. یک کودک ۶ساله دزفولی نیز به دلیل گزش سر و صورت و نواحی مختلف بدن توسط سگ هار، به کام مرگ فرو رفت! /  فارس

کلمات کلیدی: سگ کودک مشهد
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار