بیمارستان‌های رفح از کار افتاد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

بیمارستان‌های رفح از کار افتاد

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه اشغالگران در حملات جنون‌آمیز خود به رفح عامدانه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی را مورد هدف قرار می‌دهند اعلام کرد همه بیمارستان‌های رفح به‌استثنای بیمارستان تخصصی زایمان، از کار افتادند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که همه بیمارستان‌های رفح در جنوب غزه به‌استثنای بیمارستان «تل‌السلطان» که متخصص زایمان است در نتیجه حملات وحشیانه ارتش اشغالگر از کار افتاد.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر تهاجمات وحشیانه خود علیه رفح را گسترش داد و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را عامدانه هدف قرار داد که موجب وارد آمدن خسارت شدید به بیمارستان‌ها و شهادت شماری از پرسنل بهداشتی شاغل در آنها شد، در نتیجه این تجاوزات ابتدا بیمارستان ابویوسف النجار، درمانگاه مرکزی ابوالولید، بیمارستان صحرایی رفح و بیمارستان تخصصی کویت از خدمت خارج شدند.

 

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: در نتیجه تداوم تجاوزات عامدانه اشغالگران علیه مؤسسات بهداشتی با هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی اندونزی در دوشنبه‌شب و بمباران مناطق اطراف درمانگاه تل‌السلطان، این درمانگاه به‌اضافه بیمارستان اندونزی هم از خدمت خارج شدند، بنابراین در زمان حاضر تنها بیمارستان تل‌السلطان که آن هم متخصص زایمان است توانسته فعال بماند و خدمات محدودی به بیماران در استان رفح می‌دهد.

 

وزارت بهداشت غزه جنایات شنیع اشغالگران در هدف قرار دادن عامدانه تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان کویت و شهادت شماری از کارمندان و پرسنل این بیمارستان را محکوم کرد و از همه نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل خواست از بیمارستان‌ها، تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها در نوار غزه در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها حمایت کنند.

 

از طرف دیگر اداره‌کل دفاع مدنی نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرسنل این اداره در استان رفح بامداد سه‌شنبه مورد حمله عامدانه کوادکوپترهای ارتش صهیونیستی قرار گرفتند.

 

این اداره تأکید کرد که هدف قرار دادن عامدانه تیم‌های دفاع مدنی در حین انجام وظایف بشردوستانه ناقض همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی است و تلفات انسانی را بین غیرنظامیان افزایش می‌دهد.

 

حملات عامدانه اشغالگران علیه مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها در حالی همچنان ادامه دارد که سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن بارها درباره این جنایات صهیونیست‌ها هشدار داده بودند، اما رژیم اشغالگر تحت حمایت کامل آمریکا و غرب همه این هشدارها را نادیده می‌گیرد و علناً و در اوج گستاخی و بدون اینکه مجبور به پاسخگویی باشد بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را بمباران می‌کند.

 

در همین زمینه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اگر گذرگاه‌های رفح و کرم‌ابوسالم همچنان بسته بماند و سوخت وارد غزه نشود سیستم بهداشتی غزه کاملاً از هم خواهد پاشید.

 

هلال احمر فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که آمبولانس‌ها و تیم‌های اورژانس در رفح میان خون و آتش به وظیفه خود برای پیدا کردن اجساد شهدا و انتقال مجروحان در منطقه تل‌السلطان ادامه می‌دهند.

 

این درحالی است که جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از هفته گذشته بیمارستان «العوده» در شمال غزه را که پس از خارج شدن سایر بیمارستان‌ها از خدمت، تاکنون توانسته است به‌شکل محدود فعال بماند و به مردم خدمات ارائه دهد محاصره و تیم‌های پزشکی و بیماران را بازداشت کرده‌اند.

 

بیمارستان شهداء الاقصی در مرکز غزه هم زنگ خطر را به صدا درآورده و اعلام کرده است در صورت عدم رسیدن سوخت، این بیمارستان به‌زودی از خدمت خارج می‌شود.

 

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند به‌معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار