آوار بمب‌های اهدایی آمریکا بر سر مردم رفح-راهبرد معاصر

آوار بمب‌های اهدایی آمریکا بر سر مردم رفح

کارشناسان تسلیحاتی در آمریکا فاش کردند که کشتار ده‌ها غیرنظامی در شهر رفح غزه طی روزهای اخیر با تسلیحات و بمب‌های آمریکایی صورت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه سی‌ان‌ان آمریکا امروز چهارشنبه به نقل از کارشناسان تسلیحات منفجره گزارش داد که رژیم اسرائیل در جنایت‌های اخیر خود در شهر رفح، از مهمات و بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده است.

 

به گفته این منابع، صهیونیست‌ها در کشتار بیش از 60 فلسطینی از بمب 39 جی‌بی‌یو ساخت آمریکا  استفاده کرده که خطرات زیادی برای مناطق پرجمعیت دارد.

 

رژیم اسرائیل طی سه روز اخیر چادرهای آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح را در دو نوبت هدف قرار داده که بار اول منجر به شهادت 45 تن و زخمی شدن بیش از 300 تن شد و در حمله دوم نیز که دیروز بود، بیش از 20 نفر به عنوان آمار اولیه به شهادت رسیدند. این جنایت جنگی صدای خیلی از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی را درآورد.

 

آمریکا علی رغم این جنایت‌ها به حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد و بیش از دو بار جلوی قطعنامه شورای امنیت در محکومیت این اقدامات و نیز به رسمیت شناختن کشور فلسطین را وتو کرده است.

 

در اعتراض به این حمایت‌ها، شب گذشته سومین مسئول آمریکایی از سمت خود استعفا کرد. روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد شب گذشته (سه‌شنبه شب) «استیسی گیلبرت»، یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و به نشانه همبستگی با مردم فلسطین غزه استعفا کرده است.

 

آمریکا طی ماه‌های گذشته اولین منبع تأمین تسلیحات مرگبار رژیم اسرائیل بوده و علی رغم ژست‌هایی که بعد از هر کشتار در غزه گرفته و تل‌آویو را به توقف صادرات تسلیحات تهدید کرده، واشنگتن به صورت مخفی تسلیحات نقطه زن و دقیق را در اختیار ارتش صهیونیست‌ها قرار داده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده