آمادگی پلیس فتا جهت تبادل اطلاعات با کشور عراق-راهبرد معاصر

آمادگی پلیس فتا جهت تبادل اطلاعات با کشور عراق

رییس پلیس فتا فراجا گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا آمادگی لازم جهت تبادل اطلاعات و اشتراک دانش با کشور عراق را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر کشور عراق و هیأت همراه صبح امروز ضمن حضور در پلیس فتا فراجا از بخش‌های تخصصی پلیس سایبری کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

 

در جریان این بازدید، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا به تشریح فعالیت‌های این پلیس پرداخت و گفت: با توجه به استفاده از فن‌آوری نوین در فضای مجازی، فرصت جهت ایجاد بستر برای حکمرانی سایبری بسیار کوتاه است، لذا باید جهت تأمین امنیت سایبری فرهنگ استفاده از فضای مجازی حاکم باشد.

 

این مقام ارشد سایبری در ادامه به رویکردهای پلیس فتا فراجا در زمینه‌های تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری، آموزش و افزایش دانش سایبری کاربران، ایمن سازی زیر ساخت‌ها، مقابله با جرایم سایبری و غیره اشاره کرد.

 

سردار مجید ضمن بیان اینکه در رویکرد مقابله با جرایم سایبری قالب بر ۷۲ نوع جرم احصاء شده است و اهم فعالیت‌های سایبری این پلیس در حوزه مرتبط به جرایم بانکداری الکترونیک، فیشینگ، جرایم حوزه اقتصاد دیجیتال، حملات سایبری و جرایم سازمان یافته و بین‌المللی است.

 

این مقام مسئول بیان داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا آمادگی لازم جهت تبادل اطلاعات و اشتراک دانش با کشور عراق را دارد.

 

در ادامه این مراسم وزیر کشور عراق با مثبت ارزیابی کردن این بازدید بر افزایش مراودات انتظامی سایبری با پلیس فتا تاکید کرد.

 

در خاتمه این مراسم، وزیر کشور و هیئت همراه از مراکز تخصصی پلیس فتا بازدید به عمل آوردند و رئیس پلیس سایبری کشور با ارائه لوح تقدیر به رسم یادبود از وی تشکر کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار