ارائه ۹۷ درصد خدمات بانکی به صورت الکترونیکی-راهبرد معاصر

ارائه ۹۷ درصد خدمات بانکی به صورت الکترونیکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ۹۳.۵ درصد افراد بزرگسال ایرانی مطابق گزارش‌های بین‌المللی و بانک جهانی به حساب بانکی دسترسی دارند
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که کشور ما به لحاظ شمولیت مالی یعنی میزان دسترسی آحاد مردم به بانکداری و بانکداری الکترونیک در منطقه رتبه یک را دارد.

او افزود: ۹۳.۵ درصد افراد بزرگسال ایرانی مطابق گزارش‌های بین‌المللی و بانک جهانی به حساب بانکی دسترسی دارند و اصولا کشور‌هایی که این دسترسی برای آنها بالای ۹۰ درصد است کشور‌های آمریکای شمالی، اروپای غربی و کشور‌های تکی در قسمت‌های دنیا هستند.

او می‌گوید: حدود ۴۰ میلیارد تراکنش در سال به طور خاص خرید الکترونیک در کشور در حال انجام است؛ همچنین باید به حدود ۴۰۰ میلیون تراکنش بانکداری الکترونیک که به شکل روزانه در کشور انجام می‌شود اشاره کرد و حدود ۹۷ درصد از خدمات بانکی به شکل بانکداری الکترونیکی در حال ارائه است.

مهران محرمیان در خصوص اعتبارسنجی اظهار کرد: در حال پیش بردن مدل جدید اعتبارسنجی هستیم. بناست از سازمان‌های مختلف مانند امور مالیاتی، رفاه برای بحث صدک بندی، پلیس راهنمایی و رانندگی برای بحث جرایم، قوه قضائیه برای محکومیت‌های مالی و... استفاده شده و مواردی به این سرویس اضافه شود. بحث کیفیت سرویس خیلی مهم است و در حال طی کردن آزمون‌های نهایی هستیم./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار