مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گذشت پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴ حساب ۳ جوان مظنون به پولشویی با تراکنش ۲۶.۲ همت مسدود شد کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین حقیقت داشت؟ جزئیات پرداخت یارانه آذر اعلام شد/ هیچ تغییری در زمان رسمی ایجاد نشده است ذخیره بنزین خودرو‌های دولتی و وارداتی حذف شد اقلام کالابرگ افزایش یافت / کدام اقلام به فهرست کالا‌های قابل خرید افزوده شد؟ واریز مرحله پنجم طرح کالابرگ/ افزایش ۶۲۰ هزار تومانی اعتبار برای هر نفر سهمیه سوخت هر خودرو چقدر است؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ بانک مرکزی: رؤسای شعب مشکوک به پولشویی عزل می‌شوند / مسدودسازی حساب‌های ریالی مشکوک به اخلال در بازار ارز و طلا قیمت شیرینی شب یلدا اعلام شد / قیمت انواع شیرینی خشک و‌ تر قیمت سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر/ افزایش شدید قیمت + جدول و جزئیات آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ فروش فوری و پیش‌فروش ایران خودرو/ ثبت‌نام از امروز آغاز شد

چگونه از دریافت پیامک‌های بانکی انصراف دهیم؟

برخی بانک‌ها اقدام به کسر هزینه سالانه ارسال پیامک تراکنش‌های بانکی از حساب مشتریان خود کرده‌اند که دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق اینترنت بانک یا مراجعه به شعبه از دریافت این خدمت بانکی انصراف دهند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 09
کد خبر: ۳۹۹۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ بانک‌ها خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که برای هر کدام از این خدمات، هزینه‌ای متناسب با آن و پس از تعیین بانک مرکزی از مشتریان دریافت می‌کنند.

 

یکی از خدماتی که بانک‌ها به مشتریان خود می‌دهند و اغلب مشتریان نظام بانکی از آن استفاده می‌کنند، ارسال پیامک‌ تراکنش‌های مالی افراد است که برای هر کدام از کارت‌های بانکی می‌توان این خدمت را فعال کرد.

 

در حال حاضر، هزینه سالانه ارسال این پیامک‌ها برای مشتریان، ۱۲ هزار تومان است که این هزینه ابتدای هر سال از حساب مشتریان بانکی کسر می‌شود و در صورتی که فردی تمایل به تمدید این خدمت را نداشته باشد، می‌تواند از آن انصراف دهد.

 

در همین راستا، برخی بانک‌ها در نخستین ماه سال جاری این مبلغ را به صورت خودکار از حساب مشتریان خود کسر کرده و به آن‌ها اعلام کرده‌اند که برای انصراف از این خدمت، به بانک مراجعه کرده و انصراف خود را اعلام کنند.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و اینکه شعب بانکی یکی از مکان‌های عمومی خطرناک در زمینه انتقال ویروس کروناست، مهم است که مراجعه به شعب بانکی به حداقل برسد و در همین خصوص برخی از مشتریان بانکی نسبت به این موضوع که باید به بانک مراجعه کنند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

 

در این باره محمدرضا جمشیدی - دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی - درباره کسر هزینه سالانه تراکنش‌های بانکی از حساب‌های مشتریان به صورت خودکار، گفت: این هزینه پیش از این نیز به صورت خودکار از حساب مشتریان کسر می‌شد و اگر فردی تمایل به این سیستم پیامکی بانکی ندارد، می‌تواند با اطلاع به بانک، آن را لغو کند.

 

وی تاکید کرد: برای اطلاع لغو پیامک‌های بانکی الزامی به حضور در شعبه نیست و مشتریان نظام بانکی می‌توانند از طریق اینترنت بانک نیز از دریافت این خدمات انصراف دهند.

 

منبع: ایسنا

جمشیدی با بیان اینکه این موضوع مختص به دوران شیوع کرونا نیست، گفت: تمامی بانک‌ها در حال گسترش بانک‌داری الکترونیک هستند و در تلاش هستند با رشد این فضا، مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانکی را کاهش دهند.

به این ترتیب، مشتریان بانکی برای انصراف از هرگونه خدمات بانک‌ها می‌توانند از طریق اینترنت بانک نیز اقدام کنند و با انصراف از خدمت موردنظر، هزینه آن را نیز پرداخت نکنند.

ارسال نظر