کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم-راهبرد معاصر

کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح و کشته شدن مدعی شد: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده در رفح نبوده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۲۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد: ما هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده در رفح نبوده‌ایم که شامل انتقال هزاران نیروی زمینی به رفح باشد.

این سخنگوی دولت جو بایدن در عین حال تصریح کرد: کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه در چادرهایشان در روز یکشنبه امری فاجعه بار بود و به همین دلیل ما با جدیت برای پایان دادن به درگیری تلاش می‌کنیم.

ارتش اسرائیل ۲۶ می (۶ خرداد ماه جاری) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

آمریکا به صورت مکرر اعلام کرده که از عملیات نظامی اسرائیل در رفح که واقع در جنوب غزه است حمایت نمی‌کند، اما با وجود کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این عملیات نظامی آمریکا هنوز عواقب تنبیهی برای رژیم اسرائیل در نظر نگرفته است.

کربی ادامه داد: آتش بس موقت بهترین راه برای پایان دادن به جنگ در غزه است و ما از اسرائیل برای پیگرد حماس حمایت می‌کنیم.

او همچنین اضافه کرد: طرف اسرائیلی، ما را از طرح‌هایش در مورد رفح مطلع ساخته که شامل حرکت به سمت گذرگاه فیلادلفیا می‌شود.

کربی در ادامه تصریح کرد: ما هیچ محموله‌ای به اسرائیل را متوقف نکرده‌ایم به جز یک محموله بمب‌های سنگین طی چند هفته قبل که وزنش بیش از دو هزار پوند بود.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده