منابع آمریکایی: حمله اسرائیل به رفح یک عملیات محدود است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

منابع آمریکایی: حمله اسرائیل به رفح یک عملیات محدود است

منابع آمریکایی مدعی شدند حمله اخیر رژیم صهیونیستی در شهر رفح در نوار غزه عملیات محدودی است و بخشی از حمله تمام‌عیار به نوار غزه که تل‌آویو مدت‌هاست درباره آن سخن می‌گوید، نیست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۳۹۷۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع آگاه به نیویورک‌تایمز گفتند: «به نظر می‌رسد حملاتی که ارتش صهیونیستی در شرق رفح انجام داد، بخشی از یک عملیات کوچک‌تر باشد و لزوماً گام نخست یک حمله گسترده و بزرگ نیست.»

همچنین دو منبع آگاه به شبکه خبری «سی. ان. ان» گفتند حمله فعلی رژیم صهیونیستی به شهر رفح «بسیار محدود» بوده و تنها هدف آن فشار بر حماس برای پذیرش خواسته‌های این رژیم است.

شبکه سی‌ان‌ان همچنین به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد: ویلیام برنز، مدیر سیا امروز برای گفتگو‌های بیشتر به قاهره بازمی‌گردد.

نیویورک‌تایمز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد پاسخ حماس به توافقنامه پیشنهادی جدی بوده و حالا توپ در زمین رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که با وجود موافقت حماس، رسانه‌های عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی با دست‌کم ۶ بند از توافق پیشنهادی مخالف است.

مقامات به این روزنامه گفتند احتمالاً طرفین بر سر تعریف عبارت «آرامش پایدار» که در توافقنامه پیشنهادی آمده، اختلاف خواهند داشت.

یکی از این مقامات گفت احتمالاً منظور حماس از این عبارت، پایان حملات رژیم صهیونیستی و اتمام جنگ است؛ امری که مستلزم خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه خواهد بود. مقامات گفتند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احتمالاً در برابر چنین تعریفی مخالفت خواهد کرد.

این در حالی است که به گزارش نیویورک‌تایمز، عبارت صلح پایدار پس از آن به متن توافق اضافه شده که رژیم صهیونیستی با هر نوع اشاره به «آتش‌بس دائمی» مخالفت کرد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده