اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌ها-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌ها

ستاد انتخابات صداوسیما از اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات صداوسیما به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بستر‌های لازم برای تبلیغات نامزد‌های محترم، موارد زیر را مصوب کرد:

۱. قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزد‌های محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

۲. برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌ها اختصاص خواهد داد.

۴. هر یک از نامزد‌های محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

۵. ستاد‌های تبلیغاتی هر یک از نامزد‌ها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صدا و سیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزد‌ها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید.

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه‌های برنامه ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه‌های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه ریزی کند.

جزییات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و میزگرد‌ها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده