لاریجانی پس از ثبت نام انتخابات: افراد کاربلد و توانمند با هر سلیقه به کار گرفته می‌شوند-راهبرد معاصر

لاریجانی پس از ثبت نام انتخابات: افراد کاربلد و توانمند با هر سلیقه به کار گرفته می‌شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراد کاربلد و توانمند با هر سلیقه به کار گرفته می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری  در جمع خبرنگاران گفت: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام می‌کنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر رئیس جمهور سخت‌کوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی می دارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح، به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می نمایم.


وی افزود: امروز شرایط معیشتی سخت است و همه انتظار دارنده حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد.
لاریجانی ادامه داد: آیا این مشکلات حل شدنی است  برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده تری  از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند.
وی ادامه داد:  هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخشهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است. عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق، حقوق فطری انسان هاست، که بعید دولت زمینه رشد آن را فراهم کند. در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه‌ساز نیازمندیم می رسیم.


وی گفت: در این الگو دولت جایگزین ملت نمی شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه ها را فراهم می کند و آزادیهای سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد و زمانی برای از دست دادن نداریم برای عبور از موانع باید از روشهای منسوخ ارتفاع بگیریم.


لاریجانی تاکید کرد: اما الزامات تحقق این امر چیست،وحدت ملی جامعه ی ما بر مبنای اصلی سفارشات اصلی انقلاب  به اندازه ی زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مد نظر من هر کاربلد و توانایی‌با هر سلیقه ی سیاسی به کار گرفته می‌شود دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.
لاریجانی ادامه داد: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می گیرد.


وی افزود: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله ی اصلی تعاملات خود قرار دهد راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.


لاریجانی تصریح کرد: امروز ایران عزیز با تمدن کهن نقش آفرین صحنهی بین‌المللی است و همکاری خود را با قطب های جهانی صرفا بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف میکند در این میان حل مسئله ی تحریم ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت های دیپلماسی خواهد بود.


وی ادامه داد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه‌ی اقتصادی خواهد بود و البته بنیه‌ی دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است.


وی افزود: تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد. نه با شعار و نظرات غیر تخصصی. پیامبر (ص)ما فرمودند: ای پسر مسعود هرگاه به کاری پرداختی آن را با دانش و خرد انجام ده.


لاریجانی تصریح کرد: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال مبارزه با علل فساد مهم تر از برخورد با معلول هااست. اگر دولت جایگزین ملت نشود شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه فساد از بین می‌رود. با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم، حتما ره به جایی نمی بریم.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مطهری فرمودند حکومتها ممکن است آرمان‌های متعالی داشته باشند اما اگر از اقتصاد سالم و ثروت را برخوردار نباشند به هیچ یک از آن‌ها نمی رسند. لذا؛ تاکید ما در این مقطع زمانی بر توسعه ی اقتصاد ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات کشور است.‌

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار