قالیباف: رویاهای رژیم صهیونیستی به هم خورد-راهبرد معاصر

قالیباف: رویاهای رژیم صهیونیستی به هم خورد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رؤیای اسرائیل فراموشی فلسطین در جوانان بود اما نسل جدید فلسطین این رؤیای پریشان را بر هم زد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد باقر قالیباف امروز شنبه در اجلاس بین المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» بیان کرد: جنایات اسرائیل غاصب را محکوم  می‌کنیم امروز دانشگاه‌های اروپا و آمریکا علی‌رغم سرکوب توسط وفاداران به موجودیت شرور اسرائیل، کلاس‌های درس رهایی‌بخشی و آزادی‌بخش شده‌اند و جهان صدای فلسطین را می‌شنود اما ما این صدا را ۶۰ سال پیش از گلوی یک مرد الهی در قم شنیدیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: او یکه و تنها ایستاد و از فلسطین حمایت کرد. آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل از همان ابتدا دست به جنایت می‌زدند، اما این مرد بزرگ به ما آموخت که مساله فلسطین مساله اول اسلام است و این موجودیت نامشروع باید کنار برود. امام راحل حل مساله فلسطین را توجه وجدان جهانی و وحدت امت اسلامی قلمداد کرد و از زمانی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب امام هرگز اجازه نداد تا مساله فلسطین فراموش شود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از تمام امکانات نظام برآمده از انقلاب مردم برای حل ریشه‌ای مساله فلسطین استفاده کرد و مهم‌تر از آن بر این مساله تاکید داشت که فلسطین مساله اول اسلام است و باید مبنای کار قرار گیرد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به دنبال همین امر بود که ابتکار روز قدس را رقم زد و امروز شاهد هستیم هر روز تبدیل به روز جهانی فلسطین شده است. اسرائیلی‌ها به همان اندازه که از خوی انسانی بی بهره‌اند، از خرد انسانی نیز بی‌بهره هستند. آنها خیال می‌کردند هرچه زمان بگذرد مساله فلسطین فراموش می‌شود. امام خمینی (ره) به جای تایید ناسیونالیسم عربی که پی در پی منجر به شکست در جنگ می‌شد بر غیرت اسرائیل و وجدان بشری تاکید داشت و آن را مبنای مقاومت فلسطین در برابر این رژیم جعلی قرار داد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: امام خمینی (ره) تحول‌آفرین بود نه تنها امام برای مردم ایران بلکه برای تمام آزادگان جهان الگویی بی‌نظیر بود. تحول امام نه فقط برای ایران بلکه برای جهان اسلام اثرگذار بود. رژیم صهیونیستی نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا نسل جدید فلسطینی‌ها را از سرزمین اشغالی کوچ دهد اما نسل جدید فلسطین این رویای پریشان را برهم زد و همانطوری که امام خمینی (ره) از ۶۰ سال پیش بیان کرده بود رویای خام صهیونیست‌ها را برهم زدند. امروز این جوانان مقاوم‌تر از هر نسلی پای آرمان فلسطین ایستاده‌اند. این تحول‌آفرینی برخاسته از اراده و هدایت مردمی الهی بر پایه سنت‌های الهی بود.

 

قالیباف در ادامه بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری نیز به مساله فلسطین با همان نگاه امام خمینی (ره) توجه داشتند و تاکید کردند که این مساله فلسطین باید حل شود. امروز نیز می‌بینیم که جوانان در سراسر دنیا برانگیخته شده و با حرکت‌شان نشان دادند که سنت الهی محقق می‌شود و ان‌شاءالله به زودی به جهانی پس از نابودی اسرائیل سلام خواهند کرد که قطعا برای انسان امروزی جای بهتری خواهد بود. عملیات «وعده صادق» خانه عنکبوتی رژیم صهیونیستی را پیش چشم جهانیان نمایش داد و محاسبات غلط نظام سلطه را برهم زد.

 

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ایران همواره در کنار مردم فلسطین بوده و معتقد است که این ملت خودش باید برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرد. این طرح همیشگی جمهوری اسلامی ایران برای حل قطعی مساله فلسطین است. بر روح پرفتوح شهدا که در قرن بیستم مجددا احیاگر اسلام شد و به همه مسلمانان عزت و منزلت بخشید درود می‌فرستم و به شهدا و امام شهدا که جز در راه خدا گام برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت و همواره مجاهدانه و شجاعانه با ایمان به خدا و ایمان به مردم حرکت کرد درود می‌فرستم. امام شهدا در قرن بیستم به همه ما آموخت که سنت‌های الهی قابل تغییر نیست و اگر در راه خدا حرکت کنیم خدا ما را پیروز خواهد کرد. امیدواریم در این راه با قوت گام برداریم./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده