باقری: مقاومت یک جریان ثبات‌زا در منطقه است-راهبرد معاصر

باقری: مقاومت یک جریان ثبات‌زا در منطقه است

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی در این شرایط و وضعیت راهی جز پذیرش واقعیت مقاومت ندارد و باید گفتمان مقاومت را بپذیرند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، صبح امروز شنبه 12 خرداد ماه در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

 

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) گفت: امروز همه در این نشست جمع شدیم تا درباره موضوع مهم و اصلی و اساسی جهان اسلام با یکدیگر گفتگو کنیم. امروز غزه مظلوم مقتدر، مهمترین مسئله جهان است. فلسطین همواره به عنوان موضوعی راهبردی در جهان اسلام مطرح بوده اما در یک زمانی جریان‌های قدرت تلاش داشتند موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویت مصنوعی دهند و یک ملت به نام فلسطین را در میان توافق‌های پوشالی محو کنند.

 

وی تاکید کرد: آنچیزی که توانست تمامی این سیاست‌ها را خنثی کند، حرکتی است که ابرمرد جهان اسلام حضرت امام (ره) پرچمداری آنرا به دست گرفتند. مقاومت اسلامی یک جریان سیاسی و اجتماعی نیست، مقاومت ریشه در باور همه آزادی خواهان جهان دارد. به همین جهت امروز شاهدیم پیام مقاومت فلسطین در اقصی نقاط جهان با لبیک همراه می‌شود. حتی در خاک آمریکا و سازوکارهای آمریکایی.

 

باقری خاطر نشان کرد: اقدامی که مقاومت فلسطین تحت عنوان طوفان الاقصی رقم زد نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین و در مسیر زیست یک موجودیت نامشروع بود. طوفان الاقصی رژیم را در برابر دو بن بست قرار داد، یا تسلیم و یا مقابله با مقاومت. اگر تسلیم می‌شد که خب رو به پایان بود. اکنون که انتخاب کرده مقابله کند، روز به روز وضعیتش بدتر می‌شود.

 

وی افزود: امروز کشورهای متعددی رابطه خود را با رژیم قطع کردند. امروز رژیم در سازمان ملل کمتر از 10 رای می‌تواند به نفع خودش جلب کند. امروز رژیم نتوانسته یک چارچوب بین‌المللی که حامی او باشد ترتیب دهد.

 

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به تقابل با رژیم صهیونیستی در سطح افکار عمومی گفت: تظاهرات هزاران نفری را در کشورهای غربی مردم شاهد بودند. منفورترین موجودیت در روی کره زمین امروز رژیم صهیونیستی است. نهادهای حقوق بین‌المللی هم رژیم را متهم به نسل کشی کردند و دادگاه بین‌المللی حکم دستگیری مقام این رژیم منحوس را صادر کرده است.

 

وی تصریح کرد: هر روز وضعیت رژیم در همه عرصه‌ها رو به افول است. تنها ابزار رژیم صهیونیستی برای بقا صرفا کشتار و جنایت است. همین نسل کشی است که یک بسیج بین‌المللی را علیه رژیم سامان داده است. هر دو بن بست را اگر انتخاب کند برای رژیم شکست است. این ابتکار و هنرمندی جریان مقاومت بود که چنین وضعیتی را بر رژیم تحمیل کرد. رژیم در جریان طوفان الاقصی هیچگاه نتوانست ابتکار عمل را در دست داشته باشد.

 

باقری خاطر نشان کرد: حمایت‌ها هم نتوانست هیچ امیدی را برای رژیم ایجاد کند. اتفاقی که بعد از طوفان الاقصی افتاد بهم پیوستگی جریان مقاومت در سطح منطقه بود. در ادامه مسیر وقتی رژیم می‌خواست خود را از انزوا خارج کند به محل دیپلماتیک ایران حمله کرد. شاید تصور می‌کرد بخشی از شکست خود را جبران کند. اما ابتکار ایران در تنبیه متجاوز، بازدارندگی رژیم صهیونیستی را از بین برد. همه شاهد بودند این بازدارندگی هیچ استحکامی ندارد و اگر صهیونیست‌ها قدری فهم داشتند هیچگاه دست به این خطای راهبردی نمی‌زدند. وعده صادق آن بازدارندگی پوشالی را برای همه روشن کرد.

 

وی ادامه داد: امروز چه ملت‌های منطقه و چه دولت‌ها بر این مسئله مُصر هستند که نسل کشی رژیم در غزه یک جنایت غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها نمی‌توانند با انسان کشی شکست‌های خود را جبران کنند، لذا رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او باید بدانند که رژیم در این شرایط و وضعیت راهی جز پذیرش واقعیت مقاومت ندارد و باید گفتمان مقاومت را بپذیرند.

 

وی اظهار داشت: امروز مقاومت در غزه مستحکم‌تر از چند ماه قبل است. این یک پیام قوی است. ایران همانطور که در دهه‌های گذشته در چارچوب سیاست‌های راهبردی همواره از مظلوم دفاع کرده، همچنان از جریان مقاومت حمایت می‌کند. امروز حمایت از مقاومت در منطقه صرفا مربوط به ایران نیست. ما امروز هم‌افزایی بسیار هوشمندانه‌ای را میان بخش‌های مقاومت در سطح منطقه شاهدیم.

 

باقری با بیان اینکه مقاومت یک جریان ثبات‌زا در منطقه است، گفت: وظیفه مقاومت ممانعت از تنش افزایی صهیونیست‌ها است. مقاومت یک واقعیت در منطقه است. صرفا یک سازوکار سلبی برای نفی اشغالگری نیست بلکه یک رویکرد برای اداره منطقه و واحدهای جغرافیایی در سطح منظقه است. این نشان از بلوغ مقاومت و دوراندیشی رهبر ایران است. مقاومت یک عنصر ثبات زا در منطقه است. امروز هیچکس نمی‌تواند در خصوص حذف مقاومت فکر کند.

 

وی تصریح کرد: ما امروز وظیفه داریم از همه ظرفیت‌های خود در هر جا که هستیم استفاده کنیم تا  فشارها علیه رژیم صهیونیستی بیشتر شود. این فشارها قطعا می‌تواند حمایتگر مردم مظلوم غزه باشد. ما نباید از هیچ فرصتی برای کمک به مردم مظلوم غزه بگذریم. امروز کمک رسانی به مردم غزه یک واقعیت و یک وظیفه شرعی است و همه جریان‌ها وظیفه دارند در این عرصه کمک کنند.

 

سرپرست وزارت خارجه در آخر تاکید کرد: ما آینده‌ای درخشان‌تر پیش روی مقاومت شاهد خواهیم بود و دور نخواهد بود که نماز را در قدس بجای آوریم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار