نتانیاهو به کنگره آمریکا دعوت شد-راهبرد معاصر

نتانیاهو به کنگره آمریکا دعوت شد

در شرایطی که اعتراضات در سراسر آمریکا علیه سیاستهای حمایتی واشنگتن از تل‌آویو شدت گرفته است، رهبران کنگره آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کردند تا در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، در نامه‌ای که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون روز گذسته (جمعه) منتشر کرد، آمده است که این دعوت برای «تأکید بر همبستگی آمریکا با اسرائیل» انجام گرفته است. با اینحال هنوز تاریخ سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مشخص نشده است.دعوتنامه کنگره به امضای رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا چاک شومر و همچنین رهبر جمهوری خواهان سنا میچ مک کانل و رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا حکیم جفریز درآمده است و ظاهراً مدتی است که اقدام برای دعوت از نتانیاهو به کنگره در دست اجرا است.برنامه‌ریزی برای سفر نتانیاهو به واشنگتن، اختلافات را در بین نمایندگان کنگره آمریکا به ویژه در بین حزب دموکرات، در زمان مطرح شدن این ایده در ماه می، به شدت آشکار کرد.

 

برخی از نمایندگان کنگره به دلیل جنایات حقوق بشری اسرائیل در جنگ غزه، با دعوت از نتانیاهو مخالفت کرده‌اند.


شومر پس از چندین هفته تأخیر، در نهایت دعوتنامه نتانیاهو را به امضا درآورد و این در حالی است که در ماه مارس از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه به شدت انتقاد کرده بود و خواهان برگزاری انتخابات در اسرائیل شده بود.جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که تا چند روز دیگه وارد نهمین ماه می‌شود، نگرانی‌های را در آمریکا و کشورهای دیگر جهان در خصوص راهبرد نظامی نتانیاهو برانگیخته است.حمایت‌های بی‌وقفه واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در حالی است که دادگاه بین‌المللی دادگستری، نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل را به جنایات جنگی متهم کرده است.

 

در ماه می، گروهی از نمایندگان حزب دموکرات کنگره از شومر درخواست کرده بودند دعوتنامه نتانیاهو به کنگره را امضا نکند.نماینده کنگره دن کیلدی به وبگاه آکسیوس گفته است که سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «اوضاع بغرنج فعلی را پیچیده‌تر می‌کند» .

 

نماینده کنگره جن شواکوفسکی، نتانیاهو را یک تهدید خوانده و به وبگاه هیل گفته است که «اگر نتانیاهو به هر دلیلی در هرمکانی حاضر شود، من در آنجا حضور نخواهم داشت»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده