درگیری پلیس با مخالفان نتانیاهو مقابل کنگره آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

درگیری پلیس با مخالفان نتانیاهو مقابل کنگره آمریکا

همزمان با سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، هزاران معترض جنگ غزه در بیرون ساختمان کنگره با برگزاری تجمعی خواستار دستگیری نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۵۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با آغاز سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، هزاران نفر از هواداران فلسطین در آمریکا در اعتراض به سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و سخنرانی وی در کنگره این کشور، در اطراف ساختمان کنگره دست به تظاهرات زدند و با پلیس درگیر شدند.

منابع خبری گزارش دادند که پلیس کنگره آمریکا از اسپری فلفل علیه تظاهرکنندگان معترض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی استفاده کرد.

از سوی دیگر، با پدیدار شدن تنش‌ها و اختلاف نظر نمایندگان دموکرات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ادامه جنگ غزه، پایگاه خبری «دِ هیل» آمریکا گزارش داد که در سخنرانی امروز نتانیاهو در کنگره، کام h لاً هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا در جلسه سخنرانی وی شرکت نمی‌کند و در نشست انتخاباتی ایالت ایندیانا شرکت خواهد کرد.

همزمان با تحریم سخنرانی نتانیاهو از سوی برخی نمایندگان دموکرات، پایگاه خبری العربی به نقل از سی ان ان گزارش داد که دست کم ۸۰ نماینده حزب دموکرات و شش سناتور مجلس سنای آمریکا در سخنرانی وی حضور نخواهند داشت.

همچنین در خبری مرتبط، دو منبع صهیونیستی در مصاحبه با نشریه تلگراف انگلیس به شدت تصمیم کامالاً هریس برای عدم حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره را مورد حمله قرار داده و تأکید کردند چنین اقدامی در بحبوحه جنگ در غزه ناامید کننده است.

این منابع همچنین عنوان کردند این تصمیمی شرم آور است و با هم پیمان آمریکا نباید اینگونه رفتار شود.

گفتنی است که برنی سندرز، سناتور ترقی خواه و یهودی؛ سناتور پتی موری، سناتور تیم کین، سناتور کرین ون هولن، و جیمز کلیبرن، از نمایندگان برجسته مجلس نمایندگان آمریکا از جمله مشهورترین چهره‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند در مراسم سخنرانی نتانیاهو شرکت نمی‌کنند. سندرز نطق نتانیاهو در کنگره را شرم آور خواند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده