آتش سوزی انبار باگاس شرکت کاغذ پارس شوش-راهبرد معاصر

آتش سوزی انبار باگاس شرکت کاغذ پارس شوش

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: آتش سوزی انبار باگاس شرکت کاغذ پارس شوش پس از ۲ ساعت تلاش ۲۵ آتش نشان مهار شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمحمد موسوی افزود: وقوع حریق در انبار باگاس شرکت کاغذ پارس که به دلیل گرما و باد شدید می‌توانست به شدت گسترش یابد و خسارات فراوان داشته باشد، با سرعت عمل تیم‌های آتش نشانی با کمترین خسارات مهار شد.

وی گرمای شدید هوا و الکل موجود در باگاس را عوامل وقوع این آتش سوزی دانست و ادامه داد: آتش نشانی شرکت‌های حریر، هفت تپه و کاغذپارس در همان دقایق اولیه آتش سوزی نسبت به مهار آتش اقدام کردند که با توجه به حساسیت این عملیات، آتش نشانی شوش نیز با دستور شهردار در آماده باش قرار گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی شوش افزود: پنج دستگاه اطفای حریق و ۲۵ آتش نشان در این عملیات مشارکت داشتند که با توجه به سرعت عمل تیم‌های عملیاتی و آغاز عملیات مهار آتش در همان دقایق اولیه، از گسترش این آتش ممانعت شد.

وی ادامه داد: آتش به طور کامل مهار و هم اکنون آتش نشانان در حال خنک سازی محل وقوع حادثه هستند تا از شعله ور شدن مجدد آتش جلوگیری شود.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود، اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و نوسازی و بازسازی نشدن در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار