قنبرزاده: مصوبات امروز هیئت رئیسه ماندگار خواهد شد-راهبرد معاصر

قنبرزاده: مصوبات امروز هیئت رئیسه ماندگار خواهد شد

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تأکید کرد، مصوبات امروز هیئت رئیسه این فدراسیون را ماندگار توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۶۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ منصور قنبرزاده بعد از برگزاری نشست امروز (یکشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: قبل از هر چیز از اصحاب رسانه بابت حضورشان تشکر می‌کنم. از ساعت 9 صبح جلسه هیئت رئیسه شروع شد و الان به اتمام رسید. چندین مصوبه خوب داشتیم که فکر می‌کنم جزو مصوبات ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از مصوبات این بود که دستورالعمل و آیین‌نامه کارگزاران یا همان واسطه‌ها نهایی شد و ان‌شاءالله سریعاً از طریق سازمان لیگ ابلاغ خواهد شد. به هر شکل رابطه کارگزاران با باشگاه‌ها و بازیکنان، نحوه فعالیت‌شان که خیلی جامع است و حتی تعداد بازیکنی که می‌تواند تحت اختیار یک کارگزار باشد، در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است. در واقع تنها کارگزاران رسمی می‌توانند برای عقد قرارداد با بازیکنان ورود کنند. آنها باید داری دفتر و شناسه بوده و در سازمان امور مالیاتی حتماً قابلیت شناسایی داشته باشند. ان‌شاءالله آیین‌نامه یادشده ابلاغ و فکر می‌کنم در سایت سازمان لیگ بارگذاری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیین‌نامه یادشده ضمانت اجرایی دارد، تأکید کرد: خیلی طولانی است. هم کمیته تدوین مقررات روی آن کار کرده است و هم اینکه کمیته تعیین وضعیت. در واقع هم براساس معیارهای ملی است و هم معیارهای فیفا که ضمانت اجرایی قابل قبول است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به دیگر مواردی که در جلسه امروز هیئت رئیسه به آنها پرداخته شد اشاره کرد و گفت: نکته دوم درباره سقف بودجه بود. ما دو دستورالعمل داریم؛ یکی سقف بودجه و دیگری دستورالعمل ناظر بر قراردادها. امروز سقف بودجه هم در لیگ برتر و هم لیگ یک به تصویب رسید. سقف بودجه در لیگ برتر با بررسی‌هایی که انجام شده بود و همچنین گرفتن نقطه نظرات باشگاه‌ها، به تصویب رسید که ان‌شاءالله این سقف بودجه براساس یک کار کارشناسی، خوب تعیین شده باشد. ضمن اینکه هیئت رئیسه سازمان لیگ، کارگروه، کمیته تطبیق مقررات مبلغ 320 میلیارد تومان را برای تمام باشگاه‌ها در نظر گرفتند.

قنبرزاده ادامه داد: همچنین یک رقمی برای باشگاه‌هایی است که در مسابقات نخبگان آسیا حضور دارند و قهرمانان آسیا نیز به آن اضافه خواهد شد. همچنین باشگاه‌هایی که بازیکنان داخلی و خارجی را ترانسفر کنند، صد درصد آن رقم به سقف بودجه‌شان اضافه می‌شود. آنهایی هم که مجوز ملی و حرفه‌ای می‌گیرند، یک رقم برای‌شان اضافه خواهد شد. در بحث سقف بودجه با توجه به اینکه در مجوز حرفه‌ای حتماً باید تیم‌هایی که هستند، آکادمی و تیم پایه داشته باشند، این موارد در نظر گرفته شده است.

وی راجع به لزوم تخصیص بودجه به تیم‌های رده پایه باشگاه‌ها، تصریح کرد‌: آنهایی که در مسابقات نخبگان آسیا و قهرمانان آسیا حضور دارند، ملزم هستند حداقل 10 درصد از بودجه عمومی‌شان (نه حقوق و دستمزد) را برای رده‌های پایه و آکادمی در نظر بگیرند و اسنادشان را براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، تحویل رکن صدور مجوز حرفه‌ای بدهند و آنها هم تأیید کنند. این جزو موارد لاینفکی بود که تصویب شد. سایر باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا حضور ندارند باید هشت درصد از بودجه خودشان را به رده پایه اختصاص بدهند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده