ورود دادستانی تهران به ماجرای خشک شدن درختان چیتگر-راهبرد معاصر

ورود دادستانی تهران به ماجرای خشک شدن درختان چیتگر

دادستانی عمومی و انقلاب تهران در پی انتشار اخباری در مورد خشکاندن درختان منطقه چیتگر، هیاتی از کارشناسان رسمی دادگستری را برای بررسی این موضوع انتخاب کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۷۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره خشکاندن درختان منطقه چیتگر، دادستان تهران با ورود به موضوع، دستور پیگیری و انجام اقدامات را صادر کرد.

علی صالحی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و در راستای صیانت از انفال و ثروت‌های عمومی، دستور رسیدگی به علل خشک شدن درختان منطقه چیتگر با قید فوریت خطاب به دادسرای ناحیه ۳۷ (ویژه انفال) صادر شد و پس از بازدید معاون دادستان و سرپرست دادسرا از محل، در جلسه با دستگاه‌های متولی تصمیمات لازم اتخاذ و دستور‌های لازم برای حفاظت از درختان صادر شد.

دادستان تهران افزود: در جلسه دادستانی تهران با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، شهردار منطقه ۲۲، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران مقرر شد راهکار‌های جلوگیری از خشک شدن درختان و احیای آنها با تشکیل کارگروه ویژه بررسی شود و برنامه اجرایی مشخص با لحاظ موقعیت محل و اقدامات لازم تهیه و نتیجه اقدامات انجام شده به دادستانی گزارش شود.

وی ادامه داد: اعضای این کارگروه به صورت ماهانه و با حضور سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ ضمن بازدید از بوستان چیتگر بر روند انجام اقدامات نظارت می‌کنند.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اهمال صورت گرفته در سالیان متمادی و آسیب جدی به درختان مقرر شد هیاتی از کارشناسان رسمی مجرب دادگستری نسبت به بررسی علت خشک شدن درختان و نیز روش احیای بوستان مزبور اقدام کنند تا تدابیر قانونی در این زمینه به عمل آید.

صالحی یادآور شد: همچنین مقرر شد برای جلوگیری از تعرض و سوءاستفاده احتمالی اشخاص در اراضی بوستان چیتگر، اداره منابع طبیعی نسبت به پیگیری و اخذ سند کاداستر اراضی موصوف اقدام و نتیجه را به این دادستانی اعلام کنند.

به گفته دادستان تهران، با توجه به تکالیف قانونی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره تهیه شناسنامه و پلاک‌کوبی همه درختان، مقرر شد این سازمان با قید فوریت نسبت به پلاک‌کوبی درختان بوستان چیتگر اقدام و آمار درختان پلاک‌کوبی شده و همچنین درختان خشک، سالم و دارای قابلیت بهبود را به صورت هفتگی به دادستانی تهران اعلام کند. / شفقنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده