تشریح اقدامات شهرداری تهران دربرگزاری سالگرد ارتحال امام (ره)-راهبرد معاصر

تشریح اقدامات شهرداری تهران دربرگزاری سالگرد ارتحال امام (ره)

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران از آغاز به کار۶ کمیته در برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) درشهرداری تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدامین توکلی‌زاده در تشریح برنامه‌های کمیته‌های شش‌گانه مراسم سالگرد ارتحال امام اظهار کرد: کمیته‌ای خدمات شهری، حمل ونقل، پشتیبانی، IT، فنی عمرانی، فرهنگی اجتماعی برای مراسم سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است. هریک از این کمیته‌ها نشست‌ها و جلسات خاص خود را برگزار و تمهیدات خاصی را برای تامین نیاز‌ها و الزامات برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) پیش‌بینی کرده‌اند.

تمهیدات و تسهیلات مترو در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: متروی تهران از ۱۳ خرداد تا پایان مراسم در روز ۱۴ خرداد، خدمات‌رسانی ویژه‌ای به زائران حرم مطهر خواهد داشت.

توکلی‌زاده توضیح داد: خطوط محدوده مترو از شامگاه روز یکشنبه ۱۳ خرداد به منظور تسهیل در جابه‌جایی زائران و مسافران، سرویس‌دهی شبانه "حرم تا حرم" را از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح روز ۱۴ خرداد ارایه خواهند داد.

وی اضافه کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و زائران، فاصله حرکت قطار‌های خط یک متروی تهران در روز دوشنبه ۱۴ خرداد تا ساعت ۱۴ به حداکثر خود خواهد رسید و در این روند تعداد قطار‌های خط یک افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد تا از ازدحام مسافران درایستگاه‌های این خط جلوگیری شود. سرویس‌دهی در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۵ صبح تا پایان مراسم در تمامی خطوط و بعد از آن تا پایان بهره‌برداری در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره)، رایگان است.

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ناوگان مترو برای ارایه خدمات مطلوب به زائران به خدمت گرفته شده است، اظهار کرد: در روز ۱۴ خرداد به منظور ارائه خدمات حداکثری به زائران و شرکت‌کنندگان درمراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، خط مترو پرند سرویس‌دهی نخواهد داشت. علاوه بر این برای انتقال مسافران از حرم مطهر به مقاصد خود، قطار‌های فوق‌العاده پیش‌بینی شده است تا شهروندان بتوانند با آسودگی به مقاصد خود برسند.

تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در ۱۴ خردادماه

توکلی‌زاده در ادامه به دیگر فعالیت‌های کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم‌های ارتحال امام (ره) شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز دوشنبه ۱۴ خرداد در محل حرم مطهر با تقویت خطوط عبوری و منتهی به ایستگاه‌های مترو، از ساعت شش صبح ازمبادی شهرک ولیعصر (عج)، یافت آباد، شاد آباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید محلاتی، شهرک شهید بروجردی، جماران، میدان رسالت، میدان راه آهن، بازار دوم نازی آباد، ابوذر، میدان آزادی، شهرک شهید باقری، تهرانسر، میدان شهرری، فلکه سوم دولت آباد نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام خواهد کرد.

وی به خدمت‌رسانی ۲۱۵ تاکسی ون در روز مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: شرکت تاکسیرانی در دو مسیر به مردم خدمات رسانی می‌کند که مسیر شماره یک در قطعات جدید بهشت زهرا (س) از میدان بصیرت و میدان افراسیابی، بلوار خلدبرین، زیرگذر، بلوارحضرت زهرا (س)، میدان شهداءگمنام، بلوار شهداء، باب‌الشهداء به صورت رفت و برگشت و مسیر شماره دو باب‌المغفره بلوار علامه عسگری که از ابتدای بلوار عسگری شرق به غرب، رویی پل ساعت، دوربرگردان شرق به شرق مقابل پارکینگ شماره ۱۰، علامه عسگری به شرق، روی پل ساعت، از دوربرگردان غرب به غرب به صورت خلاف جهت تا محل استقرار به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

اجرای محدودیت‌های ترافیکی از ۱۳ خرداد

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران در ادامه به همکاری پلیس راهور در تمهید مقررات ترافیکی برای برگزاری هرچه باشکوه‌ترمراسم‌های سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و با قدردانی از این تمهیدات گفت: محدودیت‌های ترافیکی ازشامگاه یکشنبه و ازساعت ۲۲ با ممنوعیت توقف در معابر منتهی به حرم مطهر امام راحل اجرا خواهد شد.

توکلی‌زاده ادامه داد: این محدودیت‌ها در ورودی و خروجی پارکینگ‌های حرم مطهر نیز اعمال خواهد شد به گونه‌ای که از ساعت ۲۲ روز ۱۳ خرداد برای ایجاد فضای کافی برای ورود اتوبوس‌های شرکت واحد از تردد خودرو‌های سنگین ازمحور اسلامشهر و واوان به پایتخت جلوگیری خواهد شد. همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بسیاری از زائران با خودرو‌های شخصی خود درمراسم سالگرد ارتحال امام (ره) شرکت کنند از تمهیدات خاص ترافیکی برای این دسته از زوار خبر داد و گفت: تردد سواری‌های شخصی جهت شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) علیه صرفاً از جاده قدیم یا (شهید رجایی) به سمت پارکینگ شماره ۴ که در خیابان شهید فیروزی و همچنین قطعات قدیم و جدید بهشت زهرا از درب باب‌الحوائج و همچنین درب گلدسته خواهد بود و امکان تردد در مسیر‌های دیگر وجود نخواهد داشت.

رفع نقاط ناایمن در محور‌های منتهی به حرم مطهر 

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران به تمهیدات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری برای ارایه خدمات بهتر به زوار وشرکت کنندگان درمراسم‌های سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه یک (معین مجموعه جماران) و نیز شهرداری منطقه ۲۰ (معین حرم عبدالعظیم حسنی (ع)) تعیین شده اند که به انجام نگهداشت ویژه سطح منطقه خصوصاً معابر منتهی به حسینیه جماران ومعابر منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و فضاسازی شهری و انجام تبلیغات فرهنگی درسطح این مناطق بپردازند.

وی به انجام بازدید‌های مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن در قبل و حین مراسم (با همکاری سازمان آتش نشانی، سازمان بهشت زهرا (س) و منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با استقرار نیرو‌های آتش نشانی و خودرو‌های سبک وسنگین در محل‌های تعیین شده در طول مراسم به خدمات رسانی خواهد پرداخت.

توکلی‌زاده به اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه بسترسازی فرهنگی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی و اکران‌های فرهنگی در سطح شهر تهران و نیز نقاط تعیین شده در اطراف حرم مطهرحضرت امام خمینی (ره)، تامین ونصب تلویزیون‌های شهری برای پوشش زنده مراسم، ابلاغ طرح‌های فرهنگی مصوب به مناطق و سازمان بهشت زهرا (س) جهت اکران، تامین سرویس‌های بهداشتی پرتابل مورد نیازستاد مرکزی بزرگداشت، شهرداری منطقه ۱۹ وسازمان بهشت زهرا (س) از جمله وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران به فعالیت نیرو‌های شرکت شهربان و حریم‌بان درمراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه این نیرو‌ها ماموریت‌های متنوعی را برعهده دارند افزود: نیرو‌های حریم‌بان و شهربان در راستای حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان وبساط گستران وجود دارد، با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا حضور فعالی خواهند داشت. این نیرو‌ها در محل‌های تعیین شده مستقر و یکصد نفر نیز به عنوان همراه زائر به زائرین عزیز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

توکلی‌زاده به اهمیت نظافت و تامین نیاز‌های ضروری زوار حرم مطهر اشاره کرد و گفت: انجام عملیات پاکسازی و نظافت معابر اطراف صحن حرم قبل، حین و پس از مراسم، تامین مخازن زباله ۱۲۰۰ لیتری جهت جانمایی درمحل‌های تعیین شده، همکاری با شهرداری منطقه ۱۹ برای حمل نخاله و ضایعات و تامین ماشین‌آلات سنگین و تخصصی مورد نیاز، استقرار تانکر‌های آب با ظرفیت حداقل ۱۲۰۰۰ لیتر به منظور تامین آب سرویس‌های بهداشتی در روز مراسم ونیز توسط این سازمان انجام خواهد شد.

برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی 

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران به اقدامات اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده درمراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه همه ظرفیت‌های موجود در این عرصه به کار گرفته شده است ادامه داد: در حوزه فرهنگی، اجتماعی نیز رویکرد و گفتمان شهرداری درمراسم امسال، رویکرد امام قدس است؛ لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج تمتع، درمراسم سالگرد امام (ره) پویش امام قدس و امام، وعده‌های صادق تشکیل شده و شعار‌های مختلفی در آن مد نظر است. همچنین، سه پردیس فرهنگی در مجموعه محوطه حرم و دو پردیس درمناطق ۱ (منطقه جماران) و ۲۰ (حرم حضرت عبدالعظیم (ع)) در نظر گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: درپردیس‌های فرهنگی برنامه‌هایی مانند استیج‌های فرهنگی شامل گروه‌های سرود، نقالی‌خوانی، سینما انقلاب، نمایشگاه عکس، محصولات فرهنگی، برنامه‌های کودک و نوجوان، موضوعات سلامت و خدمات‌محور، نمایشگاه خانواده، اتاق مادر و کودک، غرفه نمایشگاه اقوام، برپایی نماز جماعت و نشست‌های تبیینی اجرا می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده