بازداشت چند کارمند دادگستری فعال در یک باند جعل-راهبرد معاصر

بازداشت چند کارمند دادگستری فعال در یک باند جعل

یک باند جعل و ارتشاء که با همکاری چند کارمند دادگستری فعالیت می‌کردند بازداشت شدند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 03
کد خبر: ۲۴۳۷۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن اعلام این خبر گفت: حفاظت اطلاعات و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری با موضوع مهمی در مورد چند پرونده برخورد می‌کنند و متوجه می‌شوند در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است.

در اصل؛ کارکرد ویژه گروه موصوف این بوده است که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه، اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کرده است.

در پی بروز موارد مورد اشاره، موضوع به سرعت مورد بررسی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری کل استان قرار میگیرد و دو نفر از محکومینی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود جلب می‌شوند. با آغاز تحقیقات از محکومین جلب شده، محکومین دو نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشا را معرفی و این افراد با اقدام فوری دادگستری کل استان بازداشت می‌شوند.

این گزارش حاکی است؛ با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آنها پای سه نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار می‌کنند.

مطابق اطلاعات به دست آمده تمامی متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان اعزام شده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار