فراخوان حماس برای مقابله جمعی با توطئه اسرائیل در مسجدالاقصی-راهبرد معاصر

فراخوان حماس برای مقابله جمعی با توطئه اسرائیل در مسجدالاقصی

جنبش حماس با هشدار به اشغالگران درباره اقدام علیه مسجدالاقصی در «راهپیمایی پرچم»، از همه فلسطینیان و مسلمانان خواست با آن مقابله کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۶۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌ جنبش حماس با هشدار به اشغالگران درباره هرگونه اقدام احمقانه علیه مسجدالاقصی در چارچوب برنامه موسوم به «راهپیمایی پرچم»، از همه فلسطینی‌ها و نیز ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان خواست اقدامات خود را برای فشار جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها افزایش دهند.

 

در پی اقدام تحریک آمیز صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم»، جنبش حماس فلسطین امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به رژیم اشغالگر درباره ادامه سیاست‌های جنایتکارانه آن علیه مسجد الاقصی هشدار داد.

 

در بیانیه حماس آمده است: اجازه کابینه اشغالگر و فاشیست صهیونیستی به گله‌های شهرک نشینان برای برگزاری راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم در خیابان‌های قدس اشغالی، همزمان با تجاوزات علیه ملت و مقدسات ما تحت حمایت کامل پلیس رژیم اشغالگر، تاکیدی بر استکبار و حماقت این کابینه فاشیستی بوده و رویکرد اشغالگرانه رژیم صهیونیستی که به دنبال یهودی‌سازی مقدسات فلسطینی‌ها و حمله به احساسات صد‌ها میلیون مسلمان در جهان است را نشان می‌دهد.

 

جنبش حماس در ادامه به رژیم اشغالگر درباره عواقب این سیاست‌های جنایتکارانه علیه مقدسات فلسطین و در راس آن مسجد الاقصی هشدار داده و تاکید کرد: مقاومتی که حماسه‌های قهرمانانه را در نبرد طوفان الاقصی که در سراسر سرزمین فلسطین گسترش یافته رقم می‌زند و رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن را در کرانه باختری مورد تعقیب قرار می‌دهد، راهی برای چشاندن طعم درد و رنج به جنایتکاران صهیونیست پیدا خواهد کرد.

 

حماس از همه مردم فلسطین به ویژه در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست تا با توطئه‌های رژیم اشغالگر علیه مسجد الاقصی مقابله کنند و و امروز چهارشنبه را روز خشم و روز حمایت از مسجد الاقصی قرار دهند.

 

حماس همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و نیز همه آزادگان جهان خواست تا تحرکات مردمی را برای تشدید فشار‌ها علیه رژیم اشغالگر و حامیان آن و افشای جنایت‌های نازی‌های صهیونیست علیه مردم بی‌گناه در غزه و کرانه باختری و تحرکات فاشیستی این رژیم علیه قدس و مسجد الاقصی، را افزایش دهند.

 

روز گذشته «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد که فردا (امروز) چهارشنبه اقدام به برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» در شهر قدس خواهد کرد و به مسجد الاقصی یورش می‌برد.

 

در واکنش به این سخنان تحریک آمیز وزیر افراطی کابینه نتانیاهو و همچنین اقدام وی برای یورش به مسجد الاقصی، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین با صدور بیانیه‌ای خطاب به همه صهیونیست‌ها و حامیان آنها هشدار دادند که قدس و مسجد الاقصی یک مکان عربی و اسلامی هستند که فلسطینی‌ها با جان و خون خود از آن حمایت می‌کنند و از هیچ گونه فداکاری در این راه دریغ نخواهند کرد.

 

 ماجرای «رقص پرچم‌ها» یا «راهپیمایی پرچم» اشغالگران از این قرار است که در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ یعنی روز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل و آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان که به روز نکبت معروف است، صهیونیست‌ها بخش غربی قدس را به اشغال خود در آوردند و بخش شرقی آن تحت سیطره اردن بود، اما بعد از شکست اعراب در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ قسمت شرقی قدس نیز به اشغال صهیونیست‌ها در آمده و اشغالگران این روز را جشن می‌گیرند و رقص پرچم نیز به همین مناسبت است.

 

یکی از اصلی‌ترین اهداف صهیونیست‌ها در برگزاری راهپیمایی پرچم، نمایش دادن سیطره جعلی و مبتنی بر ابزار اشغالگری و خشونت آنها بر کل قدس شریف است. در واقع صهیونیست‌‎ها با انجام این راهپیمایی که در ابتدا با تعرض به مسجدالاقصی آغاز می‌شود، در صدد آن هستند که بگویند توانسته‌اند هویت اسلامی قدس را از بین برده و هویت جعلی صهیونیستی به آن ببخشند؛ امری که با وجود تلاش‌های فراوان صهیونیست‌ها در دهه‌های اخیر هرگز محقق نشده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده