اعلام ۱۰ استان پیشتاز در خرید تضمینی گندم-راهبرد معاصر

اعلام ۱۰ استان پیشتاز در خرید تضمینی گندم

شرکت بازرگانی دولتی ایران فهرست ۱۰ استان پیشتاز کشور در خرید گندم از بین ۱۹ استانی که فرآیند خرید تضمینی این محصول در آنها آغاز شده را تا نیمه خرداد سال جاری اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۴۰۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم معادل، ۴۸ درصد کل محصول خریداری شده در کشور پیشتاز است و استان‌های گلستان با خرید ۴۴۱ هزار تن و فارس با خرید ۳۲۵ هزار تن گندم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

استان‌های ایلام با خرید ۲۵۱ هزار تن، کرمان با خرید ۲۱۹ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۱۲۳ هزار تن گندم، رده‌های چهارم تا ششم خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با خرید ۵۶ هزار تن، هرمزگان با خرید ۵۴ هزار تن، سیستان و بلوچستان با خرید ۵۳ هزار تن و بوشهر با خرید ۴۵ هزار تن گندم در جایگاه‌های هفتم تا دهم قرار گرفته‌اند.

۴ استان گلستان، فارس، ایلام و کرمان، در مجموع یک میلیون و ۲۳۶ هزار تن گندم و به عبارتی، ۳۸ درصد کل محصول خریداری شده در کشور را داشته‌اند و ۱۴ استان دیگر که کار خرید تضمینی این محصول در آنها شروع شده در مجموع، ۴۵۶ هزار تن گندم معادل ۱۴ درصد کل گندم‌های کشاورزان کشور تحویل گرفته شده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده