رجبی مشهدی:ناترازی برق به ۱۰ هزار مگاوات کاهش یافت-راهبرد معاصر

رجبی مشهدی:ناترازی برق به ۱۰ هزار مگاوات کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق روند رشد مصرف برق را بسیار شتابان اعلام کرد و گفت: امسال با اقدام‌های انجام شده از جمله افزوده شدن ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور، میزان ناترازی به ۱۰ هزار مگاوات کاهش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۴۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد بیش از ۸ درصدی مصرف برق در پی گرم‌شدن هوا در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: این میزان، رشد بالایی است و انتظار می‌رود با مشارکت مردم برق پایدار برای همه مشترکان تأمین شود.

وی به راه‌اندازی پویش «باانرژی» باهدف مشارکت مردم و بهینه‌سازی مصرف برق اشاره کرد و گفت: مشترکان صنعت برق امسال اگر ۱۰ درصد مصرف خود را مدیریت کنند از جوایز ارزشمند نظیر «خودرو» و انواع جوایز نفیس دیگر برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به همکاری خوب مردم با صنعت برق طی دو سال گذشته ادامه داد: ۴۰ درصد مشترکان از پاداش صرفه‌جویی برخوردار شدند و قبض برق یک‌سوم از این مشترکان نیز رایگان شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال نیز با درنظرگرفتن جوایز علاوه بر پاداش‌های سال گذشته انتظار مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های مدیریت مصرف را داریم.

وی درعین‌حال از اختصاص ۳۰۰ خودرو نظیر دنا و تارا و ۲۰۷ اتوماتیک برای مشترکانی که صرفه‌جویی کنند خبر داد و گفت: علاوه بر اینها لوازم‌خانگی و لوازم برقی کم‌مصرف و لوازم دیجیتال نیز جزو این جوایز است.

مدیرعامل شرکت توانیر از تغییر ساعت کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: انتظار داریم با اجرای این مصوبه، شاهد کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات باشیم.

رجبی مشهدی یک بعدازظهر را ساعت آغاز اوج مصرف در شبکه برق دانست و افزود: تعطیل‌شدن ادارات در این ساعت و متعاقب آن خاموش‌شدن وسایل سرمایشی ادارات به کاهش بار شبکه کمک زیادی خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق میزان ناترازی برق در سال‌های گذشته را بین ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار مگاوات اعلام کرد و ی گفت: امسال با اقدام‌های انجام شده از جمله افزوده‌شدن ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور این میزان از ناترازی به ۱۰ هزار مگاوات کاهش‌یافته است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده