آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

وزارت نیرو: معاملات برق در بورس انرژی از ۱۵ هزار میلیارد ریال گذشت

وزارت نیرو: معاملات برق در بورس انرژی از ۱۵ هزار میلیارد ریال گذشت وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه و تا پایان روزی کاری امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت) میزان معاملات در بورس انرژی به رقم ۱۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال رسید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۲۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی استقبال نیروگاه‌های خصوصی و دولتی و همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق، تابلوی برق بورس انرژی امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت شاهد مبادله بیش از ۴۹۲ میلیارد ریال برق در بورس انرژی بود.

همچنین از ابتدای ماه تاکنون حداکثر قیمت ثبت شده در معاملات ۱۲۶۰ ریال و در روز کاری شنبه نیز ۱۱۵۵ ریال بود.

از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون ۱۳ میلیون و ۹۳۲ و ۶۱۹ مگاوات ساعت در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع خریداری شده است که دراین‌بین سهم معاملات امروز ۴۲۵ هزار و ۳۰۲ مگاوات ساعت بود.

تاکنون ۲۵ نیروگاه دولتی و ۲۷ نیروگاه خصوصی اقدام به فروش برق در بورس انرژی کرده‌اند که دراین‌بین ۶۰ درصد سهم نیروگاه‌های دولتی و ۴۰ درصد سهم نیروگاه‌های خصوصی بود.

 
در این باره امروز علی اکبرمحرابیان وزیر نیرو در باره پیشبرد اقدام‌های بنیادین در وزارت نیرو برای رفع ناترازی برق کشور به‌ویژه در زمان پیک مصرف برق، ادامه داد: در سال‌های اخیر با اصلاح قانون و مقررات و حمایت بسیار خوب دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در مسیری قرار گرفتیم که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های این حوزه را افزایش دهیم.

وی مهم‌ترین اقدام در این باره را اقتصادی کردن خرید برق نیروگاه‌ها دانست و افزود: درگذشته بعضاً تا سه الی چهار سال مطالبات نیروگاه داران پرداخت نمی‌شد؛ با اصلاحاتی که صورت گرفت از ابتدای اردیبهشت امسال، برق نیروگاه‌ها از طریق بورس به‌صورت نقدی خریداری می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه اغلب نیروگاه‌ها در بازار سرمایه حاضر شده‌اند، گفت: بخشی از خریداران را شرکت‌های توزیع برق و بخشی را نیز صنایع بخش خصوصی تشکیل می‌دهد.

محرابیان ادامه داد: بر اساس جدیدترین گزارش که امروز ارسال شد، میزان خرید برق بخش خصوصی از میزان خرید برق توسط شرکت‌های توزیع برق کشور در بازار بورس انرژی پیشی گرفته است؛ به‌عبارت‌دیگر اکنون فعالان بازار بورس کشور در بخش برق را شرکت‌های توزیع و مصرف‌کنندگان بالای یک مگاوات تشکیل می‌دهد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار