یزدانی به فینال تورنمنت مجارستان رسید-راهبرد معاصر

یزدانی به فینال تورنمنت مجارستان رسید

حسن یزدانی بعد از غلبه بر حریفانی از پورتوریکو و ژاپن، در مصاف با عظمت دولتبیکوف قزاق هم پیروز شد و به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان رسید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۱۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت رنک‌دار مجارستان، حسن یزدانی که در دو مبارزه قبلی خود راموس از پورتوریکو و ایشیگورو از ژاپن را 13 بر 2 و 12 بر 2 شکست داده بود، در مرحله نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم به مصاف عظمت دولتبیکوف از قزاقستان رفت.

کشتی‌گیر قزاق در مرحله قبلی از سد مایلز امینه از سن‌مارینو گذشته بود. عظمت دولتبیکوف هرچند تلاش زیادی برای امتیاز ندادن به حسن یزدانی داشت و دست‌هایش دائماً کار می‌کرد تا یزدانی به پاهایش نرسیده و زیرکتف هم اجرا نکند، اما در نهایت اسیر قدرت بدنی یزدانی شده و پنج امتیاز در خاک از دست داد.

درخواست چلنج از سوی قزاق‌ها، دو امتیاز از جمع امتیازات یزدانی کم کرد و نتیجه 3 بر صفر شد، اما کشتی‌گیر ایران بار دیگر با زیرگیری و خاک کردن حریف، نتیجه را 5 بر صفر به سود خود کرد.

یزدانی به راحتی به پای عظمت دولتبیکوف می‌رسید تا با یک خاک دیگر، نتیجه در وقت اول 7 بر صفر شود.

کشتی‌گیر قزاق که به شدت تحت تأثیر اسم و عناوین حسن یزدانی قرار گرفته و البته پیش از این هم باخت یک طرفه‌ای را مقابل حریف ایرانی خود تجربه کرده بود، در وقت دوم نیز کاری از پیش نبرد تا دو دقیقه مانده به پایان کشتی، یزدانی حریف را 10 بر صفر شکست داده و فینالیست شود.

در وزن 74 کیلوگرم هم علی رضایی با شکست 5 بر صفر توران بایراموف کشتی‌گیر باتجربه کشور آذربایجان که پیش از این در مسابقات گزینشی اروپایی و شکست فرانک چامیزو در یک کشتی جنجالی، سهمیه المپیک گرفته بود، به نیمه نهایی رسید و باید برای فینالیست شدن با جمالوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل ازبکستان کشتی بگیرد.

امروز این رقابت‌ها در سه وزن 74، 86 و 92 کیلوگرم در مجارستان پیگیری می‌شود که ایران نماینده‌ای در وزن 92 کیلوگرم ندارد./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده