انتقاد تند سخنگوی گوترش از بی‌اخلاقی نماینده تل‌آویو درسازمان ملل-راهبرد معاصر

انتقاد تند سخنگوی گوترش از بی‌اخلاقی نماینده تل‌آویو درسازمان ملل

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، اقدام زننده نماینده رژیم صهیونیستی پس از قصد این سازمان جهانی در درج نام این رژیم در فهرست سیاه متخلفان حقوق کودکان در جنگ‌ها را غیرقابل قبول دانست.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران به اقدام زننده گیلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را در افشای زودهنگام فایل مکالمه صوتی درباره درج نام این رژیم در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در مناطق جنگی را به شدت تقبیح کرد.

 

پایگاه خبری القدس العربی جمعه شب گزارش داد که سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اقدام زودهنگام افشای مکالمه صوتی گزارش رسمی سازمان ملل درباره نقض حقوق حقوق کودکان از سوی اشغالگران اقدامی زننده دانست

 

به نوشته القدس العربی، گیلعاد اردان، سفیر و نماینده اشغالگران در سازمان ملل در واکنش به اقدام آنتونیو گوترش در درج این رژیم در فهرست موسوم به لیست ننگ و عار جنایت علیه کودکان که انتظار می‌رود در روز چهارده ماه جاری میلادی در نشست رسمی اعضای شورای امنیت قرائت و اعلام رسمی شود، اقدام گیلعاد اردان در افشای آن در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس را زننده و غیر قابل قبول خواند.

 

سخنگوی سازمان ملل گفت: «ضبط ویدئویی تماس تلفنی و انتشار بخشی از آن در توئیتر توسط سفیر اسرائیل تکان دهنده و غیرقابل قبول است و صادقانه بگویم اقدامی است که من در طول ۲۴ سال خدمتم به این سازمان هرگز ندیده‌ام.»

 

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام سازمان ملل متحد در توصیف تل‌آویو به عنوان رژیم کودک‌کش، در وقاحتی آشکار مدعی شد که سازمان ملل متحد با این اقدام، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد، چرا که به حامیان قاتلان از جنبش حماس ملحق شده است.

 

گفتنی است که ارتش اسرائیل در حمله وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی با گذشت ۸ ماه از جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۸۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شامل مدارس و منازل مسکونی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند.

 

دادگاه بین‌المللی لاهه نیز در ۲۴ می احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ را صادر کرده است. پیش از این برخی از محافل بین‌المللی از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز انتقاد گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده و خواستار الحاق این رژیم به لیست ننگ سازمان ملل متحد شده بودند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده