ارتش اوکراین منطقه «خرسون» را گلوله‌باران کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ارتش اوکراین منطقه «خرسون» را گلوله‌باران کرد

مقامات محلی در منطقه خرسون اعلام کردند که در پی گلوله‌باران مناطق مسکونی ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندار منطقه خرسون اعلام کرد در پی گلوله باران روستای سادووئه از طرف نیروهای مسلح اوکراین، ۲۱ نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

 

بنابر گزارش‌ها ارتش اوکراین یک فروشگاه در این روستا را زمانی هدف حمله قرار داد که جمعیت زیادی در آن حضور داشتند.

 

وزارت دفاع روسیه دیروز جمعه نیز اعلام کرد که حمله صبح روز جمعه به لوهانسک با استفاده از ۵ موشک ATACMS که توسط غربی ها به اوکراین ارائه شده بود، انجام شد. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: ۴ موشک از این تعداد با موفقیت سرنگونی شدند؛ اما یکی از موشک ها به دو ساختمان مسکونی اصابت کرد.

 

از سوی دیگر، ناتالیا پاشچنکو، وزیر بهداشت لوهانسک نیز در بیانیه ای خبر داد: بر اساس اطلاعات اولیه، دست کم ۲۲ نفر از جمله یک کودک ۸ ساله در نتیجه گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در شهر لوهانسک زخمی شده اند.

 

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، دنیس پوشیلین، رئیس دونتسک در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ ۲۰۲۴ گفت: اجازه غرب برای حمله به قلمرو فدراسیون روسیه، این کشورها را به شریک مستقیمی در درگیرهای جاری مبدل می‌ کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد: بر اثر برخورد این موشک، بخشی از ساختمان ها این دو مجتمع مسکونی تخریب شد و تعدادی از غیرنظامیان ساکن در این ساختمان ها نیز زیر آوار گرفتار شده اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده