تاکتیک جدید محور مقاومت علیه اسرائیل-راهبرد معاصر

تاکتیک جدید محور مقاومت علیه اسرائیل

مقاومت عراق با انجام نخستین عملیات پهپادی مشترک با نیروهای مسلح یمن در روز پنجشنبه گذشته علیه اسرائیل در سایه تشدید حملات حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی، آغاز مرحله‌ای جدید برای تنگ‌تر کردن حلقه نبرد با اشغالگران صهیونیست را کلید زد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در چارچوب تنگ‌تر کردن حلقه آتش به دور رژیم صهیونیستی «با مشارکت سایر طرف‌های محور مقاومت بویژه انصارالله یمن» جبهه‌ جدیدی را در حمایت از مقاومت فلسطین علیه اسرائیل می‌گشاید. 

 

روزنامه الاخبار لبنان امروز شنبه با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که این امر نشان می‌دهد مرحله چهارم عملیات یمن علیه اشغالگران صهیونیست، شامل «عملیات غیرمنتظره و مشترک با سایر محورهای مقاومت علیه اهداف حیاتی دشمن» خواهد بود. در همین راستا مقاومت عراق در روز پنجشنبه گذشته از انجام «دو عملیات پهپادی مشترک با نیروهای مسلح یمن در بندر اشغالی حیفا» و تداوم در هم کوبیدن مواضع اسرائیل با شدت بیشتر خبر داد. سرتیپ یحیی سریع نیز با تایید این عملیات‌های مشترک پهپادی اعلام کرد که در عملیات نخست «دو کشتی حامل تجهیزات نظامی» و در عملیات دوم «یک کشتی ناقض ممنوعیت ورود به بندر حیفا در اراضی اشغالی» هدف قرار گرفت.

 

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن عبدالله النعمی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: ما در چارچوب مرحله چهارم گسترش دامنه عملیات برای حمایت از غزه هستیم و این عملیات هماهنگ با مقاومت عراق نشان‌دهنده توسعه محور مقاومت و میزان هماهنگی و انسجام میان طرف‌های مختلف آن است. در همین راستا عضو دفتر سیاسی جنبش النجباء عراق فراس الیاسر تصریح کرد که هماهنگی‌های لازم برای انجام عملیات مشترک علیه اسرائیل، در حاشیه سفر اخیر رهبران مقاومت اسلامی منطقه به ایران برای عرض تسلیت و شرکت در مراسم یادبود شهدای سانحه هوایی بالگرد رئیس‌جمهور این کشور، صورت گرفت.


وی در گفت‌وگو با الاخبار گفت که این عملیات مشترک «مرحله جدیدی در کار محور مقاومت» است و «این همکاری مشترک بویژه پس از تشدید تنش‌ها در جنوب لبنان پیشتر نیز خواهد رفت و ممکن است در آینده به مراحل غیرمنتظره‌ای از حمله به سایر اهداف حیاتی این رژیم برسیم».الیاسر افزود که هماهنگی کنونی «به شرایط میدان‌های نبرد، ماهیت آن و فشارهایی که قرار است علیه آمریکا و رژیم غاصب وارد شود، بستگی دارد».

 

از سوی دیگر، سخنگوی «جنبش حقوق» وابسته به کتائب حزب‌الله عراق علی فضل‌الله گفت که از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و طی حدود 8 ماه پیش، هماهنگی بین جبهه‌های محور مقاومت در سطح بسیار بالایی قرار داشته و آنچه سرتیپ یحیی سریع بیان کرد موید این هماهنگی بالا میان جبهه‌های عراق، لبنان، سوریه و ..است.

 

وی افزود: این پیام بسیار مهمی در مورد تداوم هدف قرار دادن منافع اسرائیل و حتی آمریکا در صورت ادامه جنگ در غزه و رفح و حمایت طرف‌های آمریکایی و غربی از آن است.  عملیات‌های مقاومت نه تنها متوقف نشده که حتی سرعت آن به تدریج در حال افزایش است و «در پاسخ به تاکتیک جدید رویارویی، غافلگیری‌هایی علیه نقاطی که در تیررس مقاومت قرار خواهند گرفت، به همراه خواهد داشت».


تحلیل‌گر امور امنیتی جواد البدیری می‌گوید که اجرای عملیات مشترک محور مقاومت علیه اسرائیل حاکی از «هماهنگی بالا بین دو طرف و داشتن برنامه‌ای محکم برای تنگ‌تر کردن حلقه نبرد علیه دشمن است».

 

وی افزود که «رهبری مقاومت می‌خواهد به دشمن این پیام را بدهد که طرف‌هایش با یکدیگر هماهنگ هستند و اتاق عملیات مشترک برای مدیریت نبرد دارد».

 

 البدیری با اشاره به اظهارات سرتیپ سریع در خصوص «برخورداری مقاومت از انواع تسلیحات و تکنولوژی‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن منافع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل و منزوی کردن آنها در دنیا»، «اعلام آغاز عملیاتی دقیق و مستقیم علیه اسرائیل» و «ایجاد معادله‌ای جدید» برای رویارویی با اسرائیل را پیش‌بینی کرد و گفت که این امر نشان می‌دهد که مقاومت در «وضعیت جنگی قرار دارد نه فرسایش و ضعف»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده