جنگ غزه وارد مرحله جدیدی شده‌ است-راهبرد معاصر

جنگ غزه وارد مرحله جدیدی شده‌ است

کارشناس تحولات غرب آسیا معتقد است تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته جنگ غزه را وارد مرحله جدیدی کرده‌ است و حتما جنایت اردوگاه النصیرات بر شتاب بخشی به وضعیت جدید تاثیرگذار خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۴۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، «سید رضا صدرالحسینی »  در خصوص قتل و عام فلسطینیان در اردوگاه « النصیرات» در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: این اردوگاه مکانی بوده که در ماه‌های اخیر آوارگان فلسطینی را در خود جای داده‌ است. متاسفانه در یک طراحی شیطانی که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب کمک رسانی به ساکنان این اردوگاه اجراء شد، ما شاهد یکی دیگر از صحنه‌های نسل کشی رژیم صهیونیستی بودیم.

 

این کارشناس تحولات غرب آسیا درباره واکنش مقاومت به  قتل و عام اردوگاه نصیرات گفت: این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی مورد خشم و نفرت بخش قابل توجهی از مردم جهان و نهادهای بین‌المللی قرار گرفته است، قطعا رزمندگان مقاومت انتقام این جنایت را خواهند گرفت همانطوری که مقاومت فلسطینی به جنایت قبلی رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح به فاصله کوتاهی با انجام یک عملیات هوشمندانه پاسخ مناسب داد.

 

وی در پاسخ به این پرسش «آیا بعد از قتل و عام النصیرات جنگ غزه وارد مرحله جدیدی خواهد شد؟ » اظهار داشت: به نظر می‌آید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته جنگ غزه را به مرحله جدیدی وارد کرده‌ است و حتما جنایت اردوگاه النصیرات بر شتاب بخشی به وضعیت جدید تاثیرگذار خواهد بود.

 

این تحلیلگر تحولات غرب آسیا درباره تاثیر قتل عام اردوگاه النصیرات بر روند مذاکرات تبادل اسرا با میانجیگری آمریکا گفت: قطعا هرگونه طرح و آتش بس بدون توجه به سلاح مقاومت و آتش بس بدون در نظر گرفتن عدالت و دست برتر مقاومت به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید تقریبا در طول چهار ماه گذشته طرح‌های گوناگونی توسط کشورهای مختلف ارائه شد که بیشتر آنها با هدف برون رفت رژیم صهیونیستی از بن بست بود ولی هیچ کدام از طرح‌های مزبور به نتیجه نرسید و قطعا این طرح اخیر ( رئیس جمهور آمریکا ) نیز به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی درباره چگونگی تاثیر گذاری فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی گفت: به نهادهای بین‌المللی و کشورهای وابسته هیچ امیدی وجود ندارد ولی دو کار عمده توسط کشورهای مستقل در حال انجام است: اول پذیریش دولت فلسطینی و دوم تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی از طریق نهادها و سازمان های بین‌المللی است و نکته دیگر که مناسب است در اینجا بدان اشاره کنم شناخته شدن رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی است.

 

در مجموع می‌توان گفت که این اقدامات موثر است اما نمی توانند رژیم اسرائیل که وابسته به آمریکا و شماری از کشورهای عضو« ناتو»  است از ارتکاب جنایت جنگی باز دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده