موضع‌گیری جدی بایدن در قبال ورود اوکراین به ناتو-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

موضع‌گیری جدی بایدن در قبال ورود اوکراین به ناتو

بایدن درخواست عضویت اوکراین در ناتو را در شرایطی رد کرده است که به اعتقاد برخی از کارشناسان این امر شانس انتخاب پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تضعیف می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با طرح پیوستن کشور اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو مخالفت کرده است و اعلام کرده هنوز آمادگی موافقت با اجرای این طرح را ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با مجله تایم در این هفته به صراحت عنوان کرد که آمادگی حمایت از اوکراین برای عضویت در ناتو را ندارد و عنوان کرد در زمان سفرش به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا شاهد «فساد قابل توجه» در اوکراین بوده است.

 

 بایدن این ایده که لازمه صلح در اوکراین ورود این کشور به ناتوست را رد کرده و به ضمانت‌های امنیتی ارائه شده برای این کشور اشاره کرد که به موجب آنها آمریکا سلاح‌های مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خودش را تامین کرده است. او ضمن مخالفت با ایده ورود اوکراین به ناتو عنوان کرد: صلح این است که روسیه هرگز اوکراین را اشغال نکند.

 

موضع‌گیری بایدن خلاف جهت خواسته مقامات اوکراینی است که پیوسته برای ورود سریع به ناتو در جریان جنگ با روسیه تلاش می‌کنند. فایننشیال تایمز هم در گزارشی در این رابطه نوشته است: عدم پیشرفت اوکراین در موضوع عضویت در ناتو یکی از مسائل کلیدی ایجاد تنش در روابط میان آمریکا و این کشور خواهد بود.

 

امری که موجب ناامیدی مقامات اوکراین از حضور در نشست ناتو در واشنگتن شده است که قرار است از تاریخ 9 تا 11 ژوئیه در این کشور برگزار شود. مخالفت بایدن با عضویت اوکراین در ناتو در شرایطی مطرح می‌شود که روسیه هشدارهای جدی را در باب مواضع اخیر کشورهای عضو این ائتلاف برای حمله اوکراین به خاک روسیه صادر کرده است. در این راستا الحاق اوکراین به ناتو از جانب روسیه نیز به عنوان عاملی مهم در تشدید تنش‌ها تلقی می‌شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار