پلیس به دنبال حیوان آزار همستر-راهبرد معاصر

پلیس به دنبال حیوان آزار همستر

معاون محیط زیست کردستان گفته ویدئوی آزار سنجاب ایرانی بخاطر بازی همستر برای شناسایی و برخورد با فرد خاطی در اختیار پلیس فتا قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۵۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «خوب ببینید، این همان جانوری است که ۸۰ میلیون نفر بدنبال آن هستند»، این بخشی از صحبت‌های فردی در ویدئوی وایرال شده امروز فضای مجازی است که سنجاب در دستش را مجبور به کوبیدن صفحه نمایش برای سکه جمع کردن در بازی همستر می‌کند.

بنا به گفته معاون محیط زیست کردستان حیدر ویسی سنجاب مورد استفاده در این کلیپ از نوع سنجاب ایرانی است که حیوان خانگی محسوب نشده و نگهداری از آن جرم محسوب می‌شود، از این رو ویدیو در اختیار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته تا با همکاری پلیس فتا فرد خاطی شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده شود.

این نخستین باری نیست که حیات وحش مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد، فروردین ماه امسال فرمانده انتظامی شهرستان گلبهار از دستگیری عامل حیوان‌آزاری که یک سگ را به خودرو بسته و می‌کشید خبر داده بود.
در ماده ۱۶ لایحه حمایت از حیوانات، مجازات‌هایی برای مرتکبان آزار و اذیت حیوانات همچون حبس و جریمه مالی ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده است.

روانشناس بالینی و فعال آسیب‌های اجتماعی رضا فریدی معتقد است انسان سالم از آزار و اذیت حیوان احساس لذت ندارد و انتشار فیلم آزار به نوعی برای خودنمایی است. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده