همسترباز جنجالی دستگیر شد-راهبرد معاصر

همسترباز جنجالی دستگیر شد

فردی که برای جمع‌کردن سکه‌های بازی تلگرامی «همسترکامبت» موجب آزار سنجاب ایرانی شده بود شناسایی و دستگیر شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی انتشار گزارشی از پیگیری یگان حفاظت محیط زیست برای شناسایی حیوان آزاری که از سنجاب ایرانی برای بازی همستر استفاده می‌کرد، فرد خاطی با همکاری پلیس فتا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دراین باره گفت: «به دنبال انتشار ویدئویی از فرد مذکور در فضای مجازی که موجب جریحه دار شدن احساس مردم شد، علاوه بر پیگیری مدیران محیط زیست استان کردستان شخصا موضوع را پیگیری کردم و برای شناسایی این خاطی از پلیس فتا کمک خواستم و با همکاری پلیس فتا، این حیوان آزار شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که علاوه بر حیوان آزاری، تصاویر کار خود را در فضای مجازی منتشر و حال مردم را خراب می‌کنند.»

سرهنگ جمشید محبت خانی با تاسف از این دست اتفاقات که مصداق حیوان آزاری است، افزود: «هر فردی که هر یک از گونه‌های حیات وحش را آزار دهد وضمن آزار رساندن به حیوانات، موجب جریحه دار کردن احساسات مردم شود، مرتکب جرم شده و عمل او قابل پیگرد است. برهمین اساس، بلافاصله بعد از مشاهده این ویدئو موضوع را به اطلاع پلیس فتا رساندم و خوشبختانه فرد خاطی شناسایی، دستگیرو تحویل مقامات قضایی شد.

او افزود: نه تنها را در این مورد، بلکه همواره موارد حیوان آزاری را تحت پیگرد قرار می‌دهیم و با آزار حیات وحش برخورد می‌کنیم. اینکه اشخاص به هر نحوی حیات وحش را آزار دهند، مورد قبول نیست. فرد خاطی با نشر ویدئو در فضای مجازی مرتکب جرم مضاعف شده است و مجازاتش به تشخیص مقام قضایی تشدید می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان از تلاش اداره محیط زیست استان کردستان و پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری فرد حیوان آزار قدردانی کرد.

 تب بازی تلگرامی «همسترکامبت» مدتی است در کشور بالا گرفته و تعداد کاربرانی که برای دریافت جایزه این بازی به کلیک کردن صفحه موبایل خود رو آورده اند، رو به افزایش است. در این میان، برخی کاربران فضای مجازی برای دیده شدن و جذب دنبال کننده برای صفحات خود، به اقدامات مختلفی همچون حیوان آزاری روی آورده اند. در یکی از این موارد، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی مجازی از مردی که سنجابی را به دست گرفته دست به دست می‌شود که این فرد دست و پا و صورت حیوان را بر صفحه موبایل می‌کوبد تا مثل ضربه زدن روی صفحه گوشی تلفن همراه در بازی‌های اینچنینی، امتیاز و احتمالا توکن‌های بیشتری به دست بیاورد./ همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده