واکنش شدید کره شمالی به اقدامات سئول-راهبرد معاصر

واکنش شدید کره شمالی به اقدامات سئول

خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرد اقدامات سئول مقدمه‌ای بر یک موقعیت خطرناک است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۶۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، کیم جونگ یون، خواهر رهبر کره شمالی که به دست راست کیم جونگ اون شهرت دارد امروز (دوشنبه) اقدام به تهدید کره جنوبی کرد.

 

بر این اساس، وی به سئول هشدار داد پیونگ یانگ پاسخ جدیدی به اقدام کره جنوبی در نصب بلندگوهای پرقدرت در مرز دو کره و پخش کردن اعلامیه‌های ضدکره شمالی خواهد داد.

 

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد بلندگوهای قدرتمند در مرز دو کره را بار دیگر مستقر خواهد کرد و این موضوع در واکنش به ارسال بالون‌های حامل زباله از سوی پیونگ یانگ است.

 

خواهر رهبر کره شمالی با هشدار جدی به مقامات سئول، تاکید کرد: اقدام اخیر کره جنوبی در استقرار بلندگوهای پرقدرت در مرز دو کره و پخش کردن اعلامیه مقدمه‌ای برای یک موقعیت بسیار خطرناک است.

 

مقامات سئول می‌گویند کره شمالی ۳۳۰ بالون حاوی زباله به سمت کره جنوبی روانه ساخته است که ۸۰ تن از آنها وارد پایتخت و مناطق مرزی شده است.

 

کره شمالی با تأیید این موضوع، از ارسال ۱۵ تن زباله با بالون به سمت همسایه جنوبی در واکنش به جنگ تبلیغاتی این کشور علیه پیونگ یانگ خبر داد.

 

پیش از این رهبران دو کشور طی توافقی که در سال ۲۰۱۸ به امضا رسانده بودند اقدامات تحریک آمیز مرزی را متوقف کردند. با این حال، با تشدید دوباره شرایط، دو طرف بار دیگر به اقدامات گذشته بازگشته‌اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده