قیمت جهانی نفت امروز 21 خرداد 1403-راهبرد معاصر

قیمت جهانی نفت امروز 21 خرداد 1403

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۶۶۶

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، بالا رفتن ارزش دلار قیمت نفت را زیر سطح 80 دلار در هر بشکه نگه داشته است. انتشار اطلاعات بازار اشتغال آمریکا در روز جمعه احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده و ارزش دلار را بالا برده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.24 درصد کاهش به 79 دلار و 81 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 18 سنت معادل 0.24 درصد افزایش 75 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد، تعداد مشاغل در این کشور بیشتر از حد انتظار در ماه گذشته میلادی افزایش یافته، بدین ترتیب احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره پایین آمده و ارزش دلار بالا رفته است.


بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

 

تمرکز بازار در حال حاضر به اجلاس فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن در این هفته معطوف شده و احتمال تصویب سیاست‌های سختگیرانه‌تری وجود دارد.


از طرف دیگر، نگرانی در مورد تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید و افزودن به عرضه جهانی نفت باعث شد قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا سومین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه کند.


اعلام تصمیم اوپک پلاس همزمان بود با گزارش افزایش ذخایر نفت خام و محصولات نفتی سازمان توسعه همکاری اقتصادی که تخمین زده می‌شود به 48 میلیون بشکه در ماه مه رسیده باشد. 


تحلیلگران و تاجران انتظار دارند فصل پر مصرف تابستان این ذخایر را کاهش داده و از قیمت نفت حمایت کند.


پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در تابستان بین 80 تا 85 دلار در هر بشکه باشد.


در آمریکا واشنگتن خرید نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی را هم به دنبال کاهش قیمت آن شروع کرده است.


تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز طبیعی آمریکا به پایین‌ترین رقم از ژانویه 2022 رسیده است.


در خاورمیانه وزیر نفت عراق اعلام کرد پیشرفت‌هایی در مذاکره با مقامات منطقه‌ای کردستان و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی نفتی برای از سرگیری صادرات نفت از طریق خط لوله عراق-ترکیه صورت گرفته است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده