صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادقانه سخن گفتن و برخورد واقع بینانه بهترین راهکار نفوذ در دل مردم است، گفت: نامزد انتخابات اگر بر مبنای واقعیت‌های جامعه با مردم سخن بگوید، بذر اعتماد را در دل مردم می‌کارد و صداقتش در ذهن مردم باقی می‌ماند.
جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۷۲۴

صداقت، عامل نفوذ کلام نامزدها در دل مردم

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ نامزدهای مختلف از احزاب و طیف های گوناگون از بررسی های شورای نگهبان عبور کردند و اکنون مردم به این امید می خواهند در پای صندوق های رأی حضور یابند که رئیس جمهور ایده آلشان خصوصیتی مشابه شهیدان رجایی و آیت الله شهید رئیسی داشته باشد؛ مخلصانه در راه خدمت قدم بردارد و با مردم صادق باشد. 


خیلی افراد در پاسخ به این سؤال که رئیس جمهور دلخواهت چه ویژگی هایی خواهد داشت، موارد بیشماری مطرح می کنند، ولی عمدتاً بر این محور متمرکز هستند و اتفاق نظر دارند که رئیس جمهور مدنظرشان کسی است که همه مردم ایران از صمیم قلب دوستش دارند و صداقت، صلاحیت، صلابت و سرمایه های وجودی و فکری و سیاسی اش را در مقام رئیس جمهور اصلح ستایش می کنند.

بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند و اگر طرح و برنامه ای را در مدت چهار سال نمی توانند محقق کنند، درباره اش به مردم وعده ندهند


جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در وعده هایی که به مردم می دهند، صادق باشند به «راهبرد معاصر» گفت: انتظار می رود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم وعده های صادقانه ای بدهند، هرچند برخی مواقع در بحبوحه رقابت به شیوه هایی متوسل می شوند که شاید نتوان آن را پذیرفت، ولی این موضوعات باید در بطن جامعه حل و فصل شود.

 


وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مایل به رفع معضلات هستند، اما بدون توجه به فراهم بودن مقدمات کار به مردم وعده انجام امور زمان بر می دهند، افزود: شاهد این هستیم نامزدهای انتخابات، چه مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری، شعارهایی می دهند که ممکن است در کوتاه مدت عملیاتی نشود، اما انتظار می رود جریان‌های فکری، احزاب و رسانه‌ها شعارهای نامزدها را برای مردم به درست ترین شکل ممکن تبیین کنند تا مردم متوجه باشند به برنامه های کدام نامزد رأی می دهند؛ نامزدی که واقع بینانه شعار می دهد یا نامزدی که فهرستی از آرزوهایش را در دست گرفته است و روخوانی می کند.


عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تبیین امور، مردم متوجه می شوند کدام نامزد به دنبال نمایش و ظاهرسازی و کدام نامزد به دنبال بیان واقعیت های اقتصادی و ترسیم مسیرهای پیش روست.


قادری گفت: بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند و اگر طرح و برنامه ای را در مدت چهار سال نمی توانند محقق کنند، درباره اش به مردم وعده ندهند.


استاد اقتصاد دانشگاه شیراز تصریح کرد: بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری به مردم توضیح شفاف دهند؛ به عنوان نمونه در زمینه تحقق تورم تک رقمی باید گفته شود چه کارهایی لازم است و مراحل رسیدن به این گام مهم اقتصادی توضیح داده شود.


وی تصریح کرد: باید به مردم گفت، در انجام طرح ها و هدف گذاری آن دولت نیازمند دریافت کمک ها و همکاری و همراهی مردم است. نامزدها امکان دارد برای جلب رأی بیشتر شعارهای مختلفی بدهند و غیر واقعی باشد؛ معتقدم رسانه ها باید تلاش کنند روی این موضوع مانور دهند که مردم آگاه هستند و شعارهای غیر واقعی را از شعارهای انجام شدنی تمیز می دهند. با این رویکرد نامزدهای ریاست جمهوری واقع بینانه تر سخن خواهند گفت.


عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نامزدی با شعارهای غیر واقعی رأی آورد و مردم چهار سال عملکردش را ببینند که شعارها عملیاتی نشد، قطعاً این روند باعث ریزش آرای مردم و ایجاد حس بی اعتمادی به سایر نامزدها می شود. لذا رسانه ها باید واقعیت ها را تبیین کنند و مانع اغراق گویی برخی نامزدها شوند.

باید به مردم گفت، در انجام طرح ها و هدف گذاری آن دولت نیازمند دریافت کمک ها و همکاری و همراهی مردم است


قادری گفت: صادقانه سخن گفتن و برخورد واقع بینانه بهترین راهکار نفوذ در دل مردم است. نامزد انتخابات اگر بر مبنای واقعیت های جامعه سخن بگوید، بذر اعتماد را در دل مردم می کارد و صداقتش در ذهن مردم باقی می ماند.

 


وی افزود: امیدواریم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش‌ خود را بر این موضوع متمرکز کنند که واقعیت‌ها را به مردم بگویند، زیرا صداقت ابزار باقی ماندن در دل مردم و اعتماد زایی در جامعه است. نامزدهایی که صادق نباشند، سبب سلب اعتماد مردم می شوند؛ بنابراین باید به اعتمادزایی که از ناحیه واقع گرایی حاصل می شود، بیش از پیش توجه کرد.

 

ارسال نظر