وزش باد شدید و سقوط درخت در کرج ۲ مصدوم برجای گذاشت-راهبرد معاصر

وزش باد شدید و سقوط درخت در کرج ۲ مصدوم برجای گذاشت

براساس گزارش مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، وزش باد به نسبت شدید عصر دوشنبه در کرج باعث مصدومیت ۲ شهروند براثر سقوط درخت و وقوع ۲۸ حادثه خسارت بار شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: براثر وزش باد و سقوط درخت، راکب یک دستگاه موتورسیکلت و راننده یک دستگاه تاکسی در کرج مصدوم شدند که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهید مدنی این کلانشهر انتقال یافتند.

احمد مهدوی ادامه داد: راننده تاکسی در این حادثه به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد، اما راکب موتورسیکلت به علت شدت مصدومیت در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.

۱۳ مورد سقوط درخت برروی خودرو و ساختمان مسکونی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز از وقوع ۲۸ حادثه خسارت بار ناشی از وزش باد در کرج خبر داد و گفت: بر اثر شدت وزش باد ۱۳ اصله درخت برروی خودرو و منازل مسکونی سقوط کردند.

محمد یساولی تصریح کرد: سقوط یک مورد داربست برروی کابل برق و هشت مورد محبوس شدن شهروندان در آسانسور بر اثر قطع برق، سقوط یک مورد سنگ نمای ساختمان، آتش سوزی یک دستگاه ترانس برق و یک مورد پارگی کابل برق شهری از دیگر حوادث ناشی از شدت وزش باد در کرج ثبت شد.

به گفته وی، برای امدادرسانی به این حوادث ۸۴ آتش نشان به همراه ۲۸ دستگاه خودروی امدادی به مناطق مختلف کرج اعزام شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از شهروندان خواست به هشدار‌های هواشناسی توجه بیشتری کنند و در زمان وزش تندباد از توقف و تردد در مکان‌های پرخطر مانند عبور از کنار درختان، تابلو‌های تبلیغاتی و ساز‌های غیر مقاوم موقتی پرهیز کنند.

وزش باد‌های لحظه‌ای حادثه ساز است

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز با بیان اینکه سرعت وزش باد عصر امروز در این استان به طور میانگین ۳۰ کیلومتر بر ساعت بود، خاطرنشان کرد: از آنجا که شدت وزش باد به صورت محلی و لحظه‌ای بوده سبب آسیب به درختان و سازه‌های موقت شده است.

وی یادآور شد: براساس هشدار‌های قبلی این اداره کل، روز سه شنبه نیز در سطح استان البرز شاهد وزش باد‌های لحظه‌ای شدید گرد و خاک همراه با بارش‌های رگباری و رعد و برق خواهیم بود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده