انفجار در کارخانه اسلحه سازی لهستان-راهبرد معاصر

انفجار در کارخانه اسلحه سازی لهستان

رسانه‌ها از وقوع یک انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه اسلحه سازی در لهستان خبر دادند که در اثر آن یک نفر کشته شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک انفجار مهیب در یک کارخانه تسلیحات لهستان حادثه آفرید. این انفجار در یک مرکز سوخت موشک رخ داد. این کارخانه لهستانی موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و سامانه‌های موشکی ضد هوایی شانه پرتاب کوتاه برد تولید می‌کند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی یک نفر بر اثر انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه اسلحه سازی در لهستان جان خود را از دست داد. سخنگوی پلیس روز دوشنبه به کانال خبری TVN۲۴ گفت مرد کشته شده یک کارگر ۵۹ ساله بود. بر اساس یافته‌های اولیه، آتش سوزی در یکی از انبار‌های شرکت اسلحه سازی مسکو در اسکارزیسکو-کامیانا رخ داده است. آتش نشانی کارخانه شعله‌های آتش را خاموش کرده است. شرایط حادثه در حال بررسی است.

به گزارش پورتال خبری Onet.pl، الزبیتا سرنیوسکا، مدیر این کارخانه، گفت که این انفجار در مرکز سوخت موشک رخ داده است. این کارخانه تازه چند سال پیش افتتاح شده بود. در این حادثه یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

به گزارش رسانه ها، یک فروند هلیکوپتر امدادی در این حادثه برای خاموش کردن آتش مشارکت کرد. این کارخانه در حدود ۱۲۵ کیلومتری جنوب ورشو واقع شده است.

این کارخانه اسلحه موسوم به مِسکو (Mesko) در شهر اسکارزیسکو-کامیانا در جنوب شرقی لهستان واقع شده است.

به گزارش کی یف ایندیپندنت، مقامات محلی اعلام کردند که یکی دیگر از کارمندان پس از استنشاق دود در بیمارستان بستری شد، اما جان سالم به در برده است.

این اولین حادثه‌ای نیست که در کارخانه مِسکو رخ می‌دهد. در سپتامبر ۲۰۲۱، یک انفجار باعث مرگ یک زن ۴۱ ساله شد.

در حادثه دیگری، یک زن ۴۸ ساله در جریان انفجاری در آوریل ۲۰۲۱ در این کارخانه به شدت مجروح شد که بعداً به دلیل جراحات وارده جان باخت.

کارخانه مِسکو در سال ۲۰۲۲ قراردادی را برای تامین مهمات با کالیبر‌های مختلف با اوکراین امضا کرد. لهستان از زمان آغاز جنگ اوکراین روند ارتقاء تسلیحات را دنبال کرده تا بتواند به حمایت‌های نظامی از اوکراین ادامه دهد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده