تقاضای لهستان برای خرید تانک‌های دست دوم آمریکایی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تقاضای لهستان برای خرید تانک‌های دست دوم آمریکایی

دولت لهستان به منظور جبران کسری تانک‌های خود که در جریان حمله روسیه به اوکراین، به کی‌یف ارسال کرد، ۱۱۶ تانک دست دوم آبرامز از آمریکا می‌خرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 16
کد خبر: ۱۴۲۵۴۹

به گزارش راهبرد معاصر،ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان جمعه شب گفت، ورشو در خصوص خرید این تانک‌ها با کاخ سفید به توافق رسیده است.

به نوشته رسانه‌های لهستان نخستین گروه از تانک‌های آمریکایی اوایل سال آینده تحویل لهستان خواهد شد تا جایگزین ۲۴۰ تانک تی ۷۲ زمان شوروی شوند که در ماه آوریل به اوکراین تحویل شد.

این کشور ابتدا امیدوار بود که بتواند تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ را خریداری کند. اما پس از عدم توافق با آلمان، آندری دودا رئیس جمهور لهستان در ماه مه، برلین را به نقض وعده خود متهم کرد.

در ماه آوریل، لهستان و آمریکا قرارداد جداگانه‌ای برای خرید ۲۵۰ تانک آبرامز جدید امضا کردند.

بسیاری از کشورهای غربی، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در اواخر ماه فوریه، تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال کردند.

 اواخر ماه آوریل، وزارت امورخارجه روسیه یادداشتی اعتراض آمیز را به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد./ایرنا

کلمات کلیدی: لهستان آمریکا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده