بلینکن: غزه پس از جنگ نیازمند برنامه است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

بلینکن: غزه پس از جنگ نیازمند برنامه است

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نتانیاهو بر اهمیت وجود برنامه برای غزه پس از جنگ تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حالی برای هشتمین بار از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به خاورمیانه سفر می‌کند که ادامه نسل کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی به بلای جان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات پیش رو تبدیل شده است و وی در این سفر می‌کوشد به هر طریقی به این موضوع پایان بخشد. 

 

به گزارش الجزیره، بلینکن امروز (دوشنبه) پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. 

 

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار بر اهمیت وجود برنامه برای غزه پس از جنگ با نتانیاهو تاکید کرد. 

 

وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و نتانیاهو اعلام کرد: در این دیدار طرف آمریکایی بر اهمیت ضرورت جلوگیری از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق خاورمیانه تاکید کرد. 

 

بلینکن با اشاره به شرایط بحرانی در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان نیز گفت: پیشنهاد صلح بایدن که اکنون بر روی میز قرار دارد می‌تواند بار دیگر آرامش را به مرز‌های شمالی بازگرداند و به عادی سازی روابط بیشتر اسراییل با کشور‌های همسایه منجر شود. 

 

گرچه بایدن می‌کوشد طرح صلح خود را طرح صلح مطرح شده از سوی اسراییل بخواند، اما حقیقت این است که ائتلاف راستگرای کابینه نتانیاهو به شدت درباره استقرار صلح در غزه مقاومت کرده و به دنبال ادامه نسل کشی در این باریکه است. 

 

بلینکن در سفر خود به خاورمیانه همچنین با مقامات مصر و قطر به منظور تسهیل روند میانجیگری میان طرفین و اقناع کردن حماس برای پذیرش توافق صلح مدنظر آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد. / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده