اسرائیل ترکیه را تهدید کرد-راهبرد معاصر

اسرائیل ترکیه را تهدید کرد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تهدید کرد در واکنش به تحریم‌های اقتصادی آنکارا علیه تل‌آویو، روابط اقتصادی خود با این کشور را قطع خواهد کرد، اما این امر به معنای آسیب زدن به مناسبات دیپلماتیک نخواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۹۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم آنکارا در اعمال تحریم اقتصادی علیه تل‌آویو به دلیل جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه، تهدید کرد: «به مناسبات اقتصادی خود با ترکیه به صورت کامل پایان خواهیم داد.»

روزنامه عبری‌زبان معاریو به نقل از کاتس که شب گذشته در کمیسیون امور خارجی و امنیت کنست صحبت می‌کرد، نوشت: تل‌آویو روابط اقتصادی خود با آنکارا را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد تا زمانی که این روابط به طور کامل قطع شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال اعضای کمیسیون مذکور درباره جایگزین‌های پیشنهادی برای پوشش خلاء ناشی از قطع روابط اقتصادی با ترکیه گفت: گزینه‌های جایگزینی مثل مصر، یونان، روسیه، چین و هند وجود دارد.

وی اظهار داشت: تصمیم به پایان دادن به روابط اقتصادی با ترکیه به معنای آسیب زدن به مناسبات دیپلماتیک فیمابین نیست.

کاتس تاکید کرد: قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک با ترکیه فعلا مطرح نیست.

دولت ترکیه پیش از این اعلام کرده بود تمامی واردات و صادرات به اسرائیل را به دلیل کشتار‌های این رژیم در غزه به حالت تعلیق درآورده و متعهد شد تا زمانی که اسرائیل اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندهد، به قطع روابط تجاری خود ادامه خواهد داد. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده